خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

آغاز آب‌رسانی به ۳۰ روستای غیزانیه/ ۷ روستای دهستان مشرحات بعد از ظهر امروز آب‌رسانی می‌شود/ تکمیل فاز نهایی پروژه آب به غیزانیه طی ۶۰ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۰۱۶

استاندار خوزستان از آب‌رسانی به ۳۰ روستا غیزانیه و ۷ روستای دهستان مشرحات خبر داد و گفت: فاز نهایی آب‌رسانی به بخش غیزانیه نیز طی ۶۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز شنبه ۲۴ خردادماه در حاشیه افتتاح فاز اول پروژه آب‌رسانی به بخش غیزانیه، اظهار کرد: قسمت اصلی پروژه آب‌رسانی غیزانیه در قالب فاز اول، امروز به بهره‌برداری رسید که در آن حدود ۵۹ کیلومتر خط لوله کار شده است.

وی افزود: در این پروژه ایستگاه‌های پمپاژ اصلاح و بازسازی شده و با کاهش هدر رفت آب در مسیر امکان انتقال به سمت نزهه از ۹ هزار مترمکعب به ۱۷ هزار مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان گفت: قبل از بازسازی، تنها ۳ هزار مترمکعب به نزهه می‌رسید و مابقی هدر می‌رفت که با اتمام این پروژه ۱۷ هزار مترمکعب بدون هدر رفت منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین آب برای ۳۰ روستا غیزانیه مقدور شده است، اضافه کرد: آب ۱۲ روستا به‌صورت شبانه‌روزی، ۱۸ روستا به‌صورت ۱۰ ساعته و همچنین ۷ روستا مشرحات نیز بعد از ظهر امروز تأمین آب می‌شوند.

شریعتی ادامه داد: در فاز اول پروژه به غیزانیه و چند روستا در دهستان مشرحات حدود ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به فاز دوم آب‌رسانی به غیزانیه، گفت: روستاهای شاوه ها در شرق اهواز جدا و مجتمع آب‌رسانی کم ثوله که ۴۸ ساعت آب‌رسانی به شرق غیزانیه و ۳۰ ساعت به شاوه ها رامشیر را انجام می‌داد به مجتمع آب‌رسانی رامشیر وصل شده و تأسیسات کم ثوله رامهرمز به بخش شرق غیزانیه که شامل ۳۳ روستا است می‌رسد.

وی ادامه داد: فاز نهایی که خط انتقال ۲۸ کیلومتری از صفیره به نزهه و تأسیسات آب‌رسانی نزهه می باشد، در دستور کار قرار گرفته که ۸‌ کیلومتر آن‌ انجام و ۶ کیلومتر آن نیز چند روز است که شروع شده و ۱۴ کیلومتر مابقی نیز از چند جبهه شروع می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به معارضاتی که با نفت داریم، قرار شد یکی از مسئولین نفت در محل انجام پروژه مستقر شده و با مسئولین آبفا روستای در تماس باشد تا کار سریع‌تر انجام گردد.

شریعتی در پایان با بیان اینکه طی ۶۰ روز آینده فاز نهایی آب‌رسانی بخش غیزانیه از صفیره به نزهه نیز به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: در تلاشیم‌ مشکل آب‌رسانی به حاشیه دز و قلعه سحر نیز تا هفته دولت به اتمام برسد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز