خبرگزاری کار ایران

بازدید نماینده ویژه معاونت وزارت بهداشت از شبکه بهداشت و درمان هندیجان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۸۳۹

نماینده ویژه معاونت وزارت بهداشت به همراه جمعی از مسئولین استان خوزستان از شبکه بهداشت و درمان هندیجان بازدید نمودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد اسماعیل مطلق مشاور و نماینده ویژه معاونت وزارت بهداشت به همراه سید محمد علوی سرپرست مرکز بهداشت استان و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همایون امیری مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان حضور یافتند و با هدف تحلیل شاخص‌ها و وضعیت بیماری کرونا با داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان، پرویز جوانمردی رئیس مرکز بهداشت شهرستان و مسئولین واحدهای مرکز بهداشت تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه رئیسی مدیر شبکه بهداشت درمان هندیجان در گزارشی از اقدامات و عملکردهای انجام شده تا به امروز در مقابله با ویروس کرونا در شهرستان هندیجان ارائه کرد و بیان داشت: با رفع محدودیت‌ها در سطح جامعه با افزایش موارد بیماری مواجه شدیم که در تلاش هستیم در کنار آموزش و بالا بردن سطح آگاهی جامعه به همراه بالا بردن تعداد نمونه‌گیری‌ها و شناسایی موارد مثبت و قرنطینه خانگی آنان چرخه انتقال بیماری را قطع کنیم و بیماری را در شهرستان کنترل کنیم.

در ادامه مطلق نماینده ویژه معاونت بهداشت درمان عنوان کرد: اصول و موارد بهداشتی در سازمان‌ها، ادارات و خصوصاً شهروندان باید رعایت شود؛ باید بیماری کرونا رو در کنار سایر بیماری‌ها قرار دهیم و اقدامات بلند مدت و همیشگی را برای مقابله با این بیماری برنامه‌ریزی و اجرا کنیم، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی مداوم دست‌ها و عدم حضور در اماکن پر رفت و آمد از مهم‌ترین اقدامات تأیید شده در مقابله با این بیماری می‌باشد.

علوی سرپرست مرکز بهداشت استان و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در ادامه اظهار داشت: بیماری کرونا واکسن و همچنین درمان اختصاصی ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری است. یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در شرایط آزاد می‌تواند تا ۴۵۰ نفر را آلوده کند. درحالی‌که اگر تحت کنترل و مراقبت باشد این تعداد به نزدیک ۲/۵ نفر می‌رسد که نشان از اهمیت بالای اقدامات پیشگیرانه در کنترل این بیماری دارد.

وی در پایان گفت: در شهرستان هندیجان موارد مثبت و مرگ بیماران کمتر از نصف میزان استانی می‌باشد و تعداد تست‌های گرفته شده نسبت به جمعیت از متوسط استانی بالاتر است، با این حال از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم که در نتیجه باید تلاش برای انجام نمونه‌گیری از موارد مشکوک بیشتر شود. در پایان این نکته را متذکر می‌شوم که بیماری کرونا است و تا زمان نامعلومی و شاید برای همیشه در کشور و دنیا حضور دارد و تنها با رعایت اصول بهداشتی که استفاده از ماسک اصلی‌ترین آن‌هاست می‌توانیم از ابتلای خود و دیگران به کرونا جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز