خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح حادثه خودکشی کارگر نفتی هویزه توسط مدیرکل کار خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۶۷۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:براساس اظهارات و مدارک ارائه شده توسط نماینده موسسه، حقوق و مزایای کارگر متوفی تا پایان اسفند ۹۸ پرداخت و تسویه حساب شده است ولی حقوق و مزایای او از تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌ماه تا زمان فوت او پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین در پی فوت کارگر یکی از شرکت‌های نفتی استان خوزستان به خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: پس از اطلاع از موضوع، پیگیری این کار به حوزه‌ی روابط کار اداره کل جهت بررسی فوری و ویژه، سپرده و دستورات لازم در این خصوص صادر گردید و به‌طور مستمر مورد رصد قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در روز جاری نیز شخصاً در جلسه‌ای که با حضور معاونت و کارشناسان روابط کار، بازرسی کار، اداره حراست و بازرس کار هویزه در اهواز برگزار شد، حاضر شده و به بررسی و جمع‌بندی موضوع پرداختیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: پس از اعزام بازرسان کار شهرستان‌های هویزه و سوسنگرد و حضور رئیس و سرپرست ادارات مذکور و برگزاری جلسه در همان روز با مسئولان و نمایندگان و پیمانکاران و کارفرمای اصلی، موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

غمگین ادامه داد: موسسه حفاظتی و مراقبتی نظم آفرینان ایمان به مدیرعاملی محمد حجازی پیمانکار شرکت سینوپک چین طرف قرارداد با شرکت مهندسی توسعه نفت است که در زمینه حفاظت از چاه‌های نفتی منطقه نفتی یادآوران حوزه شهرستان هویزه فعالیت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: موسسه مزبور دارای پیمان حفاظتی و مراقبتی با چندین شرکت‌ است که پیمان موسسه نظم آفرینان ایمان و شرکت سینوپک چین که یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با آن است، از تاریخ سوم شهریورماه ۹۳ آغاز و تاکنون ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تعداد کارگران موسسه ۴۳۶ نفر است که بر اساس موضوع قرارداد به شغل نگهبانی و حراست از تأسیسات و چاه‌های نفتی مشغول به کار هستند. در سال جاری و در پی اختلاف بین برخی از کارگران و موسسه نظم آفرینان در خصوص مفاد قرارداد کار، تعداد ۵۵ نفر از کارگران از امضای قرارداد کار امتناع می‌کنند.

غمگین اضافه کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هویزه در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه اقدام‌ به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون فرماندار شهرستان، رئیس اداره کار شهرستان، نماینده اداره اطلاعات، نماینده شرکت مهندسی توسعه نفت، نماینده موسسه نظم آفرینان ایمان و نماینده کارگران می‌کند که پس از برگزاری جلسه و پیگیری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هویزه، قرارداد کار کارگران از سوی موسسه اصلاح و کارگران مذکور اقدام به امضای قرارداد می‌کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: کارگر متوفی جمعی موسسه نظم آفرینان ایمان است و قرارداد او و موسسه مزبور ابتدا از تاریخ ۱۱ فروردین‌ماه سال ۹۵ آغاز و در تاریخ ۲۹ اسفند ۹۸ به پایان رسیده است و مجدداً پس از غیبت کارگر متوفی از ابتدای سال ۹۹ تا یازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، در دوازدهم اردیبهشت‌ماه اقدام به‌کارگیری مجددش تا زمان فوت او کرده است.

وی بیان کرد: براساس اظهارات و مدارک ارائه شده توسط نماینده موسسه، حقوق و مزایای کارگر متوفی تا پایان اسفند ۹۸ پرداخت و تسویه حساب شده است ولی حقوق و مزایای او از تاریخ دوازدهم اردیبهشت‌ماه تا زمان فوت او پرداخت نشده است. کارگر متوفی قرارداد کار سال ۱۳۹۹ را امضاء نموده و جزو کارگران معترض نبوده است.

غمگین محل حادثه فوت کارگر را منطقه نفتی هویزه و زمان فوت او را بامداد ۲۱ خردادماه عنوان کرد و گفت: همکاران کارگر متوفی در بامداد روز چهارشنبه وی را در حالت حلق‌آویز مشاهده کردند که پس از اعلام حادثه، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هویزه و بازرسان کار ادارات شهرستان دشت آزادگان و هویزه در محل حادثه حاضر شده و موضوع تحت رسیدگی قضایی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، افزود: به‌منظور بررسی موضوع، جلسه‌ای در فردای همان روز با حضور مدیران طرح یادآوران شرکت مهندسی و توسعه نفت و نماینده موسسه نظم آفرینان برگزار شد.

وی در پایان تأکید کرد: حقوق و مزایای فروردین‌ماه کارگران در تاریخ هجدهم اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است ولی تا این لحظه، حقوق و مزایای اردیبهشت‌ماه به کارگران پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز