خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

تعداد شهرهای قرمز استان از نظر شیوع کرونا کاهش یافت/ بازگشایی اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۲۲۶

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز ما از 16 شهر به 9 شهر کاهش یافته است، البته این آمار بر اساس استانداردهای علوم پزشکی اهواز که نسبتاً سخت گیرانه تر محاسبه شده است بوده و بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز ما از این تعداد هم کمتر است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری خوزستان، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست گفت: خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز ما از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش یافته؛ البته این آمار بر اساس استانداردهای علوم پزشکی اهواز که نسبتاً سخت گیرانه تر محاسبه شده است بوده و بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز ما از این تعداد هم کمتر است.

وی افزود: روند تجمیعی بیماران بستری در هفته پانزدهم نسبت به هفته چهاردهم کاهش نسبی داشته است و اگر این روند تداوم داشته باشد آمار هفته شانزدهم نیز نسبت به هفته پانزدهم کاهش خواهد داشت.

شریعتی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته از جمله افزایش نمونه‌گیری، بیماریابی و جداسازی سریع‌تر بیماران روند آمار بیماران بستری ما کاهش خوبی یافته است و امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد و شیب نزولی ما با سرعت بیشتری حرکت کند و شرایط بهتری داشته باشیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: بایست شرایط زندگی و معیشت را مهیا می‌کنیم و تا حد امکان به شرایط گذشته برگردانیم در عین حال سبک زندگی خود را تغییر داده و اصلاح نماییم و رعایت فاصله‌گذاری در اجتماعات و استفاده از ماسک و پروتکل‌های وزارت بهداشت همچنان و بیش از پیش صورت گیرد تا کادر درمانی، پزشکان و پرستاران که در طول ۴ ماه گذشته به‌صورت شبانه‌روزی درگیر بوده‌اند بتوانند بازتوانی داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: با پژوهش‌های صورت گرفته اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی ۲ درصد در سرایت تأثیر دارد و بنا شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی و بدون شکل‌گیری تجمع بازگشایی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز