خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا عنوان شد:

کیت تشخیص کرونا در شوش وجود ندارد/ رئیس مرکز بهداشت: تکذیب می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۸۶۰

تعدادی از افراد مشکوک به کرونا در شهرستان شوش، می‌گویند: در مراجعه به مراکز درمانی شهرستان جهت انجام آزمایش با پاسخ عدم وجود کیت تشخیص کرونا مواجه شده‌ایم و این مسئله موجب نگرانی ما شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، تعدادی از بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان شوش طی تماس تلفنی با خبرنگار ایلنا از عدم وجود کیت‌های تشخیص جهت آزمایش کرونا ویروس در این شهرستان خبر دادند و مدعی بودند به آن‌ها گفته شده در خانه بمانند و در صورت بروز علائم شدیدتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

از طرفی، پزشکان متخصص در این امر بارها تأکید کردند که اگر این بیماری زود تشخیص داده شده و قبل از بروز علائم شدید پروسه درمان آغاز شود، احتمال وارد شدن آسیب‌های شدید به بیمار کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

علی اصغر حسینی نیک، رئیس مرکز بهداشت غرب خوزستان در این خصوص به خبرنگار ایلنا، گفت: خبرِ نبودن کیت تشخیص کرونا و آزمایش نگرفتن از مردم صحت ندارد و روزانه حدود ۱۵۰ آزمایش تشخیص کرونا تنها در مرکز ۱۶ ساعته بهداشت شوش انجام می‌شود.

وی افزود: یک مرکز ۱۶ ساعته تشخص کرونا در شوش، یک مرکز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام مستقر در الوان و بیمارستان نیز نسبت به گرفتن آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان اقدام می‌کنند.

حسینی نیک با بیان اینکه امروز ۶۱ بیمار مثبت به کرونا در شهرستان شوش شناسایی شدند، عنوان کرد: برای تشخیص این تعداد بیمار حداقل ۱۵۰ آزمایش گرفته شده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب خوزستان ادامه داد: آزمایش کرونا در مراکز ۱۶ ساعته بهداشت رایگان بوده و در سه بخش نمونه‌گیری از بینی و حلق، سی تی اسکن و شاخص خون انجام می‌شود.

این در حالی است که تعدادی از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی از روند رسیدگی اظهار نارضایتی کرده و یکی از علل ازدیاد روز افزون تعداد مبتلایان را عدم رسیدگی به وضعیت افراد مشکوک به کرونا و مبتلایانی که در قرنطینه خانگی هستند می‌دانند.

لازم به ذکر است، خوزستان در حال حاضر ۱۰ درصد از مبتلایان به کرونا ویروس در کشور را به خود اختصاص داده و در وضعیت قرمز قرار دارد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز