خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

بهبود وضعیت آبرسانی به روستاهای شرق غیزانیه تا ۱۰ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۴۰۳

استاندار خوزستان گفت: حدود ۳۰ روستا در شرق غیزانیه هنوز مشکل آب دارند که با جداسازی مجتمع آبرسانی شاوها تا ۱۰ روز آینده و اتصال آن به مجتمع آبرسانی رامشیر آب این روستاها بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی روستاهای غیزانیه اهواز و همچنین روستاهای رامشیر، اظهار کرد: امروز از ۳۰ روستای شرق و پایین‌دست غیزانیه و چاه‌های کم ثوله رامهرمز که هنوز مشکل آبرسانی دارند، بازدید شد.

وی افزود: میزان آبی که به این روستاها می‌رسد کم و به‌صورت نوبت‌بندی و ناکافی است.

استاندار خوزستان گفت: تا ۱۰ روز آینده مجتمع آبرسانی شاوها جدا و آب به مجتمع آبرسانی رامشیر وصل می‌شود، در نتیجه آب کم ثوله به مجتمع آب‌رسانی دهلائیه سرریز می‌شود و از آنجا به سمت روستاهای شرق غیزانیه منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این کار روستاهای بیشتری آبرسانی می‌شود، عنوان کرد: انتظار داریم از ۱۰ روز آینده که مجتمع آبرسانی شاوها جدا شد وضعیت آب روستاهای شرقی غیزانیه بهبود یابد.

شریعتی اظهار داشت: در مورد روستای سودان به خاطر ارتفاع بیشتر و قرار گرفتن در آخر خط آبرسانی نگرانی آبرسانی داریم که ممکن است به آن آب نرسد.

وی عنوان کرد: بنا داریم درصورتی‌که آب به روستای سودان نرسد از مجتمع آبرسانی شاوها درصورتی‌که کشش داشته باشد یک خط ۵ تا ۶ کیلومتری احداث و روستای سودان و همچنین چای سودان رامشیر آبدار شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنا شده قرارگاه خاتم ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب در منطقه احداث و کل خط را نوسازی کند که با این کار هدر رفت آب کاهش می‌یابد و از این شبکه می‌توان به روستاهای شرق غیزانیه آب‌رسانی کرد.

شریعتی خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ تانکر در حال آب‌رسانی بوده و روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سرویس آب‌رسانی و مشکل را تا حدود زیادی حل می‌کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای سایر روستاهای استان نیز در نظر داریم یک کار جهادی با محوریت آبفا استان و کمک سازمان آب و برق خوزستان آبفای اهواز و استانداری خوزستان انجام شود.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: ۲۰۰ کیلومتر خط لوله و پمپ کار می‌شود و حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستا از تنش آبی برای مدت زیادی خارج می‌شود.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز