خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت دبیر مجمع روابط عمومی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پی درگذشت یکی از بزرگان بندر ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۵۶

در پی درگذشت حاج دهراب رئیس قنواتی، از بزرگان و معتدمین بندر ماهشهر و زغیم عشیره معزز قنوات، مجمع روابط عمومی های شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه، پیام تسلیتی صادر نمود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، متن این پیام به شرح زیر است:

هوالباقی

در تسلیم به مشیّت الهی، عشایر و نیکوکاران خوزستان یکی از بزرگان خود را از دست داد.

جامعه ی عشایر، طوایف و خیرین خوزستان بار دیگر در غم از دست دادن یکی از بزرگان و نیکنامان خود به سوگ نشست.

بعدازظهر گذشته حاج دهراب رئیس قنواتی بزرگ عشیره و طایفه قنوات خوزستان در بندر ماهشهر به رحمت ایزدی پیوست.

وی در سال ۱۳۰۵ شمسی در بندر ماهشهر دیده به جهان گشود. پدر وی مرحوم (کا قاسم) از بزرگان و معتمدین منطقه بوده و از برادران وی می توان به کل کهیار خان اشاره داشت که همچون پدر در سالهای دهه ۴۰ و ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ شمسی، خدمات ارزنده ای نسبت به رفع مسائل و مشکلات اقوام و عشایر مردم منطقه جنوب شرق خوزستان همچون بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان ، شادگان و رامشیر از خود بجای گذاشته و پس از وی، مرحوم حاج دهراب رئیس قنواتی پای در راه پیشینیان خود گذارده و با سعه صدر، درایت، ولایتمداری و اهمیت به آشتی و سازش دادن مردم، نیکو کردن رابطه بد میان اشخاص و‌ گروهها و استوارسازی پیوندهای فردی و اجتماعی که همان جاری نمودن آیه ۹ سوره شریفه حجرات ( وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَینَهُمَا ۖ فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَی الْأُخْرَ‌یٰ فَقَاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتَّیٰ تَفِیءَ إِلَیٰ أَمْرِ‌ اللَّهِ ۚ فَإِن فَاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَینَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا ۖ إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُقْسِطِینَ ) بوده، نقش بسزایی در توسعه و گسترش شاخصه های اجتماعی و امنیت پایدار مناطق ذکر شده از خود بجای گذاشته است.

همچنین مرحوم حاج دهراب رئیس قنواتی از معتمدین شناخته شده، بانیان و پیشروان امور خیرین و نیکوکاران منطقه بشمار رفته و در زمینه هایی همچون بهداشت و سلامت، مدرسه سازی و تامین جهیزیه و ملزومات ضروری زندگیِ خانواده های محروم و زوجین کم بضاعت، اقدامات شایسته ای از خود بجای گذاشت.

مرحوم حاج دهراب رئیس قنواتی پس از گذشت عمر با برکت خود بعدازظهر دیروز شنبه ۱۷ خردادماه، در سن ۹۴ سالگی بر اثر ایست قلبی و کهولت سن دعوت حق تعالی را لبیک گفته و به دیدار معبود خویش شتافت.

مجموعه روابط عمومی پتروشیمی های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی، این ضایعه جبران ناپذیر را به عموم عشایر و طوایف خوزستان بویژه مردم شریف و نجیب بندر ماهشهر و عشیره و طایفه قنوات خوزستان تسلیت و تعزیت گفته و برای آن عزیز نیکنام علوّ درجات را از خداوند متعال مسئلت دارند.

دبیر مجمع روابط عمومی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز