خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش دو عضو شورای اسلامی بنادر ماهشهر و امام خمینی به اقدام مدیرعامل پتروشیمی اروند در ارائه خدمات به خارج از استان/اولویت مدیران باید رفع محرومیت از منطقه باشد نه زادگاهشان/لزوم ورود مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به موضوع از جایگاه حاکمیتی

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۰۶۳

انتشار خبر قدردانی بیمارستان امام خمینی«ره» شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد از حسن نشان زاده مدیرعامل پتروشیمی اروند در خصوص اهداء یک دستگاه ونتیلاتور به این بیمارستان، واکنش‌های منفی شهروندان و برخی مسئولین شهرستان بندر ماهشهر را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مجتبی آبادیان عضو شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر در این مورد به خبرنگار ایلنا، گفت: بدون شک حذف موانع، رفع کبودها و اجابت کردن نیازهای شهرستان باید نخستین و اصلی‌ترین اولویت‌های مسئولان شهرستان بندر ماهشهر و مدیران صنایع پتروشیمی منطقه باشد.

وی افزود: اگر شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های شهرستان بندر ماهشهر، نیازمند مساعدت، تکمیل و تجهیز امکانات جهت مقابله با کرونا ویروس هستند،که قطعاً نیاز دارند باید در اولویت قرار گیرند و جایز نیست بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرهای دیگر را تجهیز یا تکمیل کنیم درحالی‌که همشهریان ما به دلیل نداشتن یا کمبود یک دستگاه خاص جان خود را از دست بدهند و یا به یک شهر دیگر اعزام شوند.

عضو شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که صنایع پتروشیمی منطقه علاوه بر سازوکار شورای راهبردی، کمک‌های عام المنفعه ی خود را در شهرستان سرازیر کنند و چتر حمایتی خود را باز نمایند تا شاهد رفع محرومیت از منطقه باشیم که بدون شک این امر باعث سودآوری بیشتر صنایع نیز خواهد شد.

وی در پایان گفت: با کمک کردن و رفع موانع شهرهای هم‌جوار مخالف نیستیم، اما درحالی‌که پیش از آن کمبود و نیاز شهرستان برطرف شده باشد و از فردا پیگیر اقدام آن شرکت پتروشیمی خواهیم شد و در صورت صحت موضوع، جلسه اضطراری تشکیل خواهیم  داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی (ره) نیز با اشاره به تدوین نیازها و اولویت‌بندی آن‌ها، عنوان کرد: تخصیص اعتبار و امکانات به شهرهای خارج از استان خوزستان زمانی ارزش و اولویت پیدا خواهد کرد که شهرستان ما به جایگاهی از وفور تسهیلات و امکانات رسیده باشد که از هر امری بی‌نیاز باشند و بدون اغراق از خدمت و خدمات‌رسانی به دیگر شهرها ناراضی نیستیم. اما باید پیش از آن رفع نیازهای شهرستان به حد و اندازه‌ای برسد که ابزار و امکانات مازاد را در اختیار شهرستان‌های دیگر قرار دهیم.

وی گفت: متأسفانه امروز در شرایطی نیستیم که از حق و سهم همشهریان خودمان بزنیم و به‌جاهای دیگری کمک‌رسانی کنیم و بدون شک مردم بندر امام خمینی (ره)، و بندر ماهشهر از پیش‌پاافتاده‌ترین امکانات اعم از عمرانی، تفریحی، بهداشتی و درمانی محروم هستند و جایگاه مردم و نام این دو شهر باید در بالاترین رتبه قرار گیرد و صنایع پتروشیمی باید به این مهم توجه داشته باشند و اولویت اول و دوم آن‌ها باید مردم همین منطقه باشند و لازم است که مدیرعامل پتروشیمی اروند و همچنین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از جایگاه حاکمیتی، صحت یا تکذیب این موضوع را اعلام نمایند. زیرا اگر روحیه‌ی کمک و خدمت به جامعه در پتروشیمی اروند وجود داشته باشد، ما می‌توانیم کمبودهای منطقه را به آنان معرفی نماییم.

 

ادیبی یادآور شد: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان که در وضعیت قرمز است، سنگرهایی خالی از تجهیزات هستند که برای مقابله با غول کرونا به پشتیبانی صنایع پتروشیمی منطقه نیاز دارند تا مسیر شکست این ویروس را هموار کنند.

وی همچینین با اشاره به استفاده پتروشیمی اروند از جاده های بندر امام برای حمل نمک و ایجاد آسیب به زیرساخت های این شهر خواهان عمل نمودن این شرکت به تعهدات خود شد.

لازم به ذکر است در همین خصوص، فضای مجازی شهرستان نیز واکنش‌های اعتراضی فراوانی را در پی داشت و شهروندان از مدیرعامل عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواستند تا به‌عنوان نماینده حاکمیت در منطقه، به این مسأله ورود کرده و روشن نماید درحالی‌که شهرستان و شهرهای محروم استان خوزستان درگیر با یورش ویروس کرونا هستند، چرا باید یک شرکت پتروشیمی خدمات خود را به منطقه‌ای خارج از حوزه فعالیت خود ارائه نماید.؟

تلاش خبرنگار ایلنا از روز گذشته برای برقراری ارتباط با مدیرعامل پتروشیمی اروند و همچنین فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، جهت کسب نظر آنان در خصوص این مسأله، متأسفانه تا کنون بی نتیجه مانده است.

واکنش دو عضو شورای اسلامی بنادر ماهشهر و امام خمینی به اقدام مدیرعامل پتروشیمی اروند در ارائه خدمات به خارج از استان/اولویت مدیران باید رفع محرومیت از منطقه باشد نه زادگاهشان/لزوم ورود مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به موضوع از جایگاه حاکمیتی

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز