خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد؛

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهر چوئبده تا ۵ ماه آینده/ پمپاژ آب در ایستگاه شهدای شلمچه ۳۵۰ مترمکعب بر ساعت است

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۵۲۸

استاندار خوزستان از بهره‌برداری تصفیه‌خانه شهر چوئبده تا پنج ماه آینده خبر داد و گفت: برای حل مشکل فعلی آب شهر، یک دستگاه آب شیرین کن سیار نصب می‌شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در بازدید از تأسیسات آب و فاضلاب شهرستان آبادان و چوئبده با بیان اینکه ساخت تصفیه‌خانه شهر چوئبده از سال ۹۷ آغاز شد و تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: نصب دستگاه آب شیرین کن بر روی تصفیه‌خانه گام بعدی است که در این باره با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده‌ایم و آب پایدار چوئبده تا ۲۵ سال آینده تضمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اصلاح کامل شبکه آب‌رسانی چوئبده ۵ میلیارد تومان تأمین می‌شود، افزود: مقرر شد برای حل مشکل فعلی آب شهر، فردا یک دستگاه آب شیرین کن سیار نصب شود که تا چند روز آینده آب شیرین توسط روزانه ۱۵ تا ۲۰ تانکر به دست مردم برسد.

شریعتی بیان کرد: سقف مخزن آب چوئبده فرسوده شده و امکان تعمیر ندارد به همین جهت علاوه بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی کامل به منطقه طی چند ماه آینده و نصب دستگاه آب شیرین کن سیار برای تأمین آب شرب، در حال حاضر یک مخزن پیش‌ساخته موقت برای حل مشکل تأمین آب برای استحمام در منطقه جانمایی شده که تا دو هفته آینده وارد مدار می‌شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر طی شبانه‌روز ۳ هزار مترمکعب آب برای مصرف مردم این شهر به شبکه آب‌رسانی تزریق می‌شود و با تمهیدات شرکت آب و فاضلاب استان طی چند روز آینده این میزان آب نیز افزایش پیدا می‌کند تا شاهد بهبود شرایط آب در لوله‌های خانگی باشیم.

شریعتی ادامه داد: در حال حاضر منطقه تنگه ۳ در آبادان با مشکل اساسی آب مواجه است که قرار شد از روز شنبه چند کیلومتر خط لوله و پمپ آب مورد نیاز توسط آب و فاضلاب شهری تأمین و کار نصب آن‌ها آغاز شود تا به امید خدا طی ۱۰ تا ۱۳ روز آینده مشکل منطقه تنگه ۳ نیز مرتفع شود.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴ کیلومتر از طرح اصلی اصلاح و نوسازی خط لوله آب‌رسانی منطقه تنگه ۳ انجام شده و مابقی طرح شامل حدود ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری و نصب مخزن جزء برنامه‌های میان مدت ما است.

استاندار خوزستان گفت: برخی بخش‌های جزئی از منطقه تنگه یک آبادان نیز با مشکل کمبود آب مواجه هستند که با اصلاحات در نظر گرفته شده و در حال انجام، این مشکلات نیز مرتفع می‌شود. متعهد شدیم برای تنگه‌های آبادان ۴ بیل مکانیکی جهت لایروبی انهار به مدت دو تا سه ماه کار خود را آغاز کنند تا با انجام لایروبی‌ها، شرایط برای آبیاری نخیلات و تأمین معیشت نخل داران فراهم شود.

شریعتی تصریح کرد: برای لایروبی انهار چوئبده نیز ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که آبیاری نخیلات این منطقه شرایط بهتری را داشته باشد و تأمین معیشت نخل داران بهتر شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: امسال شاهد بارندگی خوبی بودیم و آب ذخیره شده پشت سدها به‌گونه‌ای است که می‌توانیم در تابستان شرایط آبیاری نخیلات را در حد توان تأمین کنیم تا نخل داران برداشت محصول درجه یک و خلق ثروت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت و اقتصاد خوزستان، امنیت و اقتصاد کشور است، گفت: همه ساکنان این منطقه مرزداران کشور هستند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و در طول قرن‌ها از مرزهای این کشور پاسداری کرده‌اند و با وجود تمامی این سختی‌ها به مرزداری خود ادامه می‌دهند و ما به تأمین آب شرب، کشاورزی و معیشت آن‌ها متعهد هستیم.

همچنین استاندار خوزستان در جریان بازدید از ایستگاه پمپاژ شهدای شلمچه، اظهار کرد: با راه‌اندازی خط لوله آب‌رسانی ام الدبس، وضعیت آب شهر از سال ۹۷ بهبود پیدا کرد و با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ادامه روند آب‌رسانی دنبال شد.

وی افزود: توسط ایستگاه پمپاژ و مخزن موجود ۲۵۰ مترمکعب بر ساعت، آب وارد مدار شبکه آب‌رسانی می‌شد که به نسبت جمعیت موجود، کم است.

استاندار خوزستان بیان کرد: مقرر شد این میزان به ۳۵۰ مترمکعب بر ساعت افزایش پیدا کند که این امر ساعت کار پمپاژها را بیشتر خواهد کرد در نتیجه میزان آب تحویل داده شده به روستاها بیشتر خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: قرار شد شرکت آب و فاضلاب استان طی برگزاری مناقصه، چهار کیلومتر خط لوله از شرق آب به سمت این ایستگاه و پایانه مرزی شلمچه منتقل کند تا شاهد برقراری آب پایدار در دراز مدت باشیم.

وی گفت: درباره محرزی قرار شد طی برگزاری مناقصه در ۵ تا ۶ ماه آینده خط لوله چهار کیلومتری آن کامل شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای آب‌رسانی به سه روستای غرب کارون، خط انشعاب آب از اهواز به این روستاها می‌رسد اما به دلیل شکستگی‌های مکرر بنا شد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با پیگیری فرماندار و مدیرعامل شرکت نفت اروندان، خط انشعاب ۶ اینچ آب از این شرکت به این سه روستا کشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز