خبرگزاری کار ایران

جعفرخادم خبر داد:

۸۲ هزار و ۵۰۰ خانوار خوزستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند/پرداخت دو سوم‌ حق بیمه افراد توسط دولت

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۹۸۹

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان با بیان اینکه ۸۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از سال ۸۴ به عضویت این صندوق درآمده و پنج هزار و ۴۰۰ خانوار نیز مستمری دریافت می‌کنند، گفت: روستاییان و عشایر می‌توانند با پرداخت تنها یک سوم حق بیمه به عضویت این صندوق در بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، حسین جعفر خادم امروز سیزدهم خردادماه، به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سن ۱۵ سالگی برای صندوق خاص بوده، چون یکی از تعهدات اصلی صندوق یعنی بازنشستگی امسال تحقق پیدا می‌کند که در مجموع ۳ تعهد بازنشستگی پیری، مستمری از کارافتادگی و مستمری فوت یا بازماندگان داریم.

وی افزود: عشایر و روستائیانی که سال ۸۴ در این صندوق سرمایه‌گذاری و به دولت اعتماد کردند، در سال جاری شاهد بازنشستگی این افراد خواهیم بود.

جعفر خادم با بیان اینکه عشایر و روستاییان تنها یک سوم حق بیمه را پرداخت می‌کنند، گفت: افرادی که ۱۵ سال پیش در صندوق عضو شدند می‌توانند به کارگزاری‌ها مراجعه و با ثبت درخواست بازنشستگی پیری از مستمری بازنشستگی استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان یادآور شد: در سال ۹۶ بازنشستگی پیش از موعد با سن ۷۰ سال و سابقه ۱۰ سال نیز داشتیم و حداقل شرایط بازنشستگی ۶۵ سال سن و داشتن ۱۵ سال سابقه بیمه است.

جعفر خادم ادامه داد: به دلیل کار کردن روستاییان تا سنین بالا کلمه بازنشستگی در روستا وجود ندارد و به همین خاطر از عنوان پیری استفاده می‌کنیم که حدود ۲ برابر حقوق بازنشستگی پیش از موعد، حقوق مشمول آن‌ها می‌شود.

وی تشریح کرد: فردی که با ۱۵ سال بیمه درخواست بازنشستگی بدهد، از ۵ سال هدیه دولت برخوردار و باسابقه ۲۰ ساله بازنشسته می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان شرایط عضویت در صندوق را آسان دانست و عنوان کرد: هر کشاورز روستایی و عشایری ۱۸ الی ۵۰ ساله می‌تواند با یک معرفی‌نامه از دهیار، شورای روستا یا بخشداری به عضویت صندوق دربیاید.

جعفر خادم با اشاره به اینکه صندوق مخصوص شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بود، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس از سال ۹۲ به بعد اگر کشاورزی ساکن شهر بالای ۲۰ هزار نفر باشد می‌تواند از مزایای این صندوق استفاده کند.

وی تصریح کرد: تنها صندوقی که ۲ سوم آن توسط دولت پرداخت می‌شود، این صندوق بوده و با پرداخت ۷۰ هزار تومان ماهانه ۱۴۰ هزار تومان یارانه از طرف دولت برای او پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان گفت: تا پایان اردیبهشت امسال ۸۲ هزار و ۵۰۰ خانوار به عضویت صندوق درآمدند که ۵ هزار و ۴۰۰ خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

جعفر خادم در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: از این تعداد ۳ هزار خانوار مستمری فوت، ۲ هزار و ۱۱ نفر مستمری بازنشستگی پیری که ۲ هزار نفر بازنشستگی پیش از موعد و ۱۱ نفر هم بازنشستگی پیری دریافت می‌کنند و ۴۰۰ نفر نیز مشمول دریافت حقوق ازکارافتادگی هستند.

وی در مورد اهداف و برنامه‌های سال جاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان گفت: سال گذشته ۴ هزار خانوار را به عضویت این صندوق درآوردیم و برنامه داریم در سال جاری این میزان را به ۱۲ هزار نفر افزایش دهیم‌ که نیازمند تلاش سه برابری نسبت به سال گذشته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان افزود: ۶۰ کارگزار فعال در خوزستان داریم که ۳۰ نفر آن‌ها انگیزه لازم را برای فعالیت ندارند و به دنبال تغییرات گسترده در ساختار آن هستیم.

جعفر خادم بیان کرد: طی فراخوان عمومی از جوانان باانگیزه و آشنا در امور کشاورزی و عشایری جهت همکاری استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای در اسفند ۹۷ با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل کشوری صندوق در خرمشهر منعقد شد تا ۴۰ هزار خانوار کم‌درآمد روستایی و عشایری با هزینه ۱۰۰ درصدی از اعتبارات استان به عضویت صندوق دربیایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان با بیان اینکه با ۴ پرسنل ۴ هزار روستا در خوزستان را تحت پوشش قرار می‌دهیم، افزود: اهداف صندوق جز با همکاری استاندار خوزستان، دهیاران، شوراهای روستایی و فرمانداران محقق نمی‌شود.

جعفر خادم ادامه داد: برای آن ۴۰ هزار خانوار کم‌درآمد که از سال ۹۷ قصد تحت پوشش قرار دادن در صندوق داریم مشکلات مالی و اعتباری وجود دارد که امیدواریم فعلاً بتوانیم بخشی از مشکلات معیشتی بیکاری افراد بر اثر ویروس کرونا را جبران کنیم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر یک سوم جامعه هدف روستایی و عشایری را تحت پوشش بیمه صندوق قرار داده‌ایم و حدود ۱۶۰ هزار خانوار روستایی و عشایری هنوز به عضویت صندوق درنیامده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان اضافه کرد: با احتساب شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر مجموعاً ۲۴۰ هزار خانوار وجود دارد که باید تحت پوشش صندوق قرار بگیرند.

جعفر خادم شروع کار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را با ۲۵۰ پرسنل در کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در سطح کشور به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

وی تأکید کرد: تمام افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند به عضویت صندوق دربیایند و محدودیتی در عضویت افراد یک خانواده نداریم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان شهرستان دزفول با ۱۲ هزار خانوار عضو در صندوق را رتبه اول در بین شهرستان‌های خوزستان اعلام و اشاره کرد: شهرستان آغاجاری نیز با ۵۰۰ خانوار عضو رتبه آخر از این حیث را دارد.

جعفر خادم تصریح کرد: حدود ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تحت پوشش قرار دادن ۴۰ هزار خانوار در سال ۹۷ نیاز بود که با احتساب حق پرداختی‌ها در سال ۹۹ این مبلغ به ۱۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: دهک‌های یک تا ۳ به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند و دهک‌ها ۴ تا ۶ نیز فقط با ۵۰ درصد حق بیمه تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان ادامه داد: حدود ۶ هزار خانوار مشمول کمیته امداد و ۶ هزار خانوار بهزیستی نیز عضو صندوق هستند.

جعفر خادم تشریح کرد: ۷۵ درصد مشمولان این صندوق از شمال خوزستان و ۲۵ درصد هم از مرکز و جنوب استان هستند.

وی اضافه کرد: هدف تفاهم‌نامه این بود هرسال ۴۰ هزار خانوار تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند که طی پنج سال به ۲۰۰‌هزار خانوار می‌رسید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان در‌ پایان‌ با بیان اینکه به دلیل کرونا بیمه‌شدگان می‌توانند حق بیمه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت سال جاری را بدون جریمه پرداخت کنند، گفت: از پنج هزار ۴۰۰ خانوار که مستمری دریافت می‌کنند به ۸۰۰ خانوار وام سه میلیون تومانی قرض‌الحسنه پرداخت شد.

۸۲ هزار و ۵۰۰ خانوار خوزستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند/پرداخت دو سوم‌ حق بیمه افراد توسط دولت

۸۲ هزار و ۵۰۰ خانوار خوزستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند/پرداخت دو سوم‌ حق بیمه افراد توسط دولت

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز