خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و معاون شهردار اهواز؛

مشکلات کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۶۸۱

مشکلات کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز در نشستی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و معاون شهردار اهواز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، با هدف رفع مشکلات کارگران خدمات شهری شهرداری اهواز، عصر روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه نشستی به ریاست ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و با حضور علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز برگزار شد.

در این نشست موضوع حقوق و دستمزد کارگران، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، مشاغل سخت و زیان آور و این که چه مشاغلی جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند، از سوی کارفرما مطرح شد.

همچنین درباره چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد از قبیل پرداخت پایه سنوات کارگران و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگاه و نحوه تشکیل و استقرار کمیته انضباط کارِ کارگری در کارگاه، کارفرما توجیه شد.

همچنین عنوان شد: کارفرما می تواند با مراجعه به اداره کار محل خود، برقراری کمیته انضباتی و آیین نامه اجرایی کار را درخواست کند که پس از بررسی کارشناسان روابط کار، اجرایی خواهد شد.

در ادامه ی جلسه، درباره بررسی مشاغل سخت و زیان آور و مشاغلی که در آیین نامه ها با صراحت به آن ها به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اشاره شده توضیح داده شد و این موارد به صورت مکتوب تا سه شنبه ۱۳ خرداد به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

در بحث مزایای کارگری نیز مقرر شد: اگر برای کارفرما ابهامی وجود دارد، استعلام کتبی ارایه دهند تا به صورت کتبی به کارفرما پاسخ داده شود.

در این نشست بر اخذ گواهی صلاحیت خدماتی و ایمنی که از مصوبات هیات محترم وزیران است از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برای انجام مناقصه ها و استعلام های مورد نیاز کارفرمایان تاکید ویژه شد تا امور محوله و ارجاعی به صورت قانونی و بدون تخلف آیین نامه ای انجام شود.

گفتنی است: در این نشست، مدیر روابط کار، رییس بازرسی کار، رییس اداره روابط کار، رئیس اداره سخت و زیان آور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را همراهی می کردند.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز