خبرگزاری کار ایران

راهیابی ۴ شهر خوزستان به مرحله نیمه نهایی پویش سراسری «با کتاب در خانه»

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۵۵۴

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راهیابی ۴ شهرستان اهواز، بهبهان، رامهرمز و دزفول به مرحله نیمه نهایی پویش سراسری «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مرتضی جمشیدی با اعلام این مطلب گفت: داوری مرحله نیمه نهایی «پویش با کتاب در خانه» در چهار بخش قبل از دبستان، دبستان، متوسطه اول و دوم انجام شد که برگزیدگان در نیمه دوم خردادماه از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به شرکت کنندگان در مرحله نیمه نهایی خوزستان، تصریح کرد: "یگانه توکلی فرد" از شهرستان بهبهان در مقطع دبستان، "یگانه و نیکا پنجه" هر دو در مقطع دبستان، "محمد پور فهیمی" از دزفول در مقطع متوسطه، "ساجده حمدادی" از اهواز در مقطع دبستان و از رامهرمز در مقطع دبستان "رها و ریحانه بیگدلی"، "یاسمن نوذری"، "ستایش کوهی نژاد"، "ترنم علیپور"، "روژان مرادی"، "اسماء سرکاکی"، "مریم بهبهانی" و در مقطع متوسطه "فرخنده بهمنپور" ، "مهرانا نصیری"، "فاطمه طلوعی پور"، "آنیتا رسولی" موفق به راهیابی به مرحله نهایی شدند.

جمشیدی ملاک داوری در مرحله نیمه نهایی آثار را خلاقیت در اجرا، ارائه الگوی مناسب ترویج کتابخوانی، جذابیت شنیداری و دیداری، حفظ زمان بندی مناسب و توجه به گسترش بهداشت فردی و اجتماعی برشمرد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: پویش «با کتاب در خانه»، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند به معرفی کتابی می‌پرداختند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.

 جمشیدی ادامه داد: همچنین کودکان در این کلیپ‌ها گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شدند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز