خبرگزاری کار ایران

شریعتی اعلام کرد:

آزمون‌های پایان سال دانشگاه آزاد و پایه نهم مدارس در خوزستان به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود/ افزایش ظرفیت تست گیری روزانه/ کاهش شاخص R0 در استان

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۹۰۸

استاندار خوزستان گفت: بنا شد امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد و همچنین مقطع پایه نهم مدارس در کل استان به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز یکشنبه ۱۱ خردادماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست توضیح داد: بنا شد امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد و همچنین مقطع پایه نهم مدارس در کل استان به‌صورت غیرحضوری برگزار شود، البته اگر دانشگاه آزاد دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشد این دلایل را به کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهد و اگر کمیته علمی قانع شد و تصویب کرد اعلام می‌کنیم، اما فعلاً بنابراین است که امتحانات دانشگاه آزاد اهواز به‌صورت غیرحضوری برگزار شود؛ همچنین شرایط و جزئیات آزمون‌های پایان سال پایه نهم توسط آموزش‌وپرورش مشخص و اعلام خواهد شد اما این امتحانات درهرحال به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد مساجد تا هفته آینده تعطیل باشد و پس از آن در این خصوص بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد؛ اماکن متبرکه نیز فقط در بخش محوطه‌ها و حیاط‌ها و در ساعات مشخصی از شبانه‌روز بازخواهد شد، همچنین اگر هر یک از دستگاه‌ها همچون ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای و …. پیشنهادی برای بازگشایی برخی از اماکن داشته باشند به علوم پزشکی اعلام کنند و سپس در این رابطه بررسی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد؛ برای بازگشایی تالارها نیز همین روال طی خواهد شد.

شریعتی اظهار داشت: خوشبختانه میزان کشندگی بیماری در خوزستان به نسبت کشور پایین‌تر است؛ این شاخص در استان ۳.۸۸ درصد است درحالی‌که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد است.

وی تصریح کرد: شاخص R0 (شاخص تعداد سرایت به ازای هر فرد مبتلا) در خوزستان هم‌اکنون بالای یک است و از ۱.۴ پایین‌تر آمده و هم‌اینک بین ۱.۱ تا ۱.۲ است و این برای ما هشدار است و باید توجه و سعی کنیم شرایط بهتری را فراهم نماییم.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوشبختانه تعداد آزمایشگاه‌هایی که در سطح استان تست می‌گیرند را افزایش دادیم و ظرفیت تست گیری ما به بیش از ۲۳۰۰ تست در روز رسیده است و تا آخر هفته نیز به سه هزار تست در شبانه‌روز خواهد رسید.

وی تأکید کرد: مسئولان تا جای ممکن تعداد تست‌ها را افزایش دهند و نگران مثبت شدن نتیجه نباشند؛ مثبت شدن تست مبتلایان سرپایی یک امتیاز برای ما محسوب می‌شود، زیرا سریع‌تر افراد مبتلا را تشخیص داده و جداسازی می‌کنیم و امکان آلودگی بیشتر را می‌گیریم و هرچه این روند بیشتر شود دامنه تحت کنترل ما بیشتر خواهد بود.

شریعتی خاطرنشان کرد: با وجودی که در حال طی کردن پیک بیماری هستیم، اما مراقبت بهداشت و درمان ما خوشبختانه مراقبت خوبی است و مردم باید بیشتر رعایت نمایند تا با اجرای فاصله‌گذاری‌ها دوران پیک را سریع‌تر سپری کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما توانستیم کارگاه تولید ماسک ۹۵N و ماسک جراحی را از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حمایت و کمک دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و بسیج با ظرفیت تولید روزانه ۲۴۰ هزار ماسک جراحی سه لایه و بیش از ۵۰ هزار ماسک ۹۵N در اهواز راه‌اندازی نماییم و ماسک به میزان لازم برای همه نیازها فراهم‌شده است و ادارات باید حتماً صرفاً به مراجعینی که از ماسک استفاده می‌کنند اجازه ورود دهند.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: فرمانداران و صنعت و معدن نظارت بر اصناف و واحدهای تولیدی را بیشتر خواهند کرد تا پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود؛ مجدداً از مردم خواهش می‌کنم بیش از پیش رعایت نمایند و پروتکل‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهند تا آسیب‌پذیری ما کاهش یابد و شرایط استان به سمت روند نزولی بیماری برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز