خبرگزاری کار ایران

توسط حفاظت محیط زیست صورت گرفت؛

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کرائی شوشتر

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۳۵

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : در اوایل بامداد امروز یک فقره آتش سوزی با تلاش محیط بانان و اهالی منطقه حفاظت شده کرائی مهار شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، بهروز نجاتی تصریح کرد: این آتش سوزی که در اوایل بامداد روز یکشنبه در حوالی روستای آبگنجی و در محدوده منطقه حفاظت شده کرائی و در اثر سرایت آتش ناشی از سوزاندن عمدی بقایای گیاهی برداشت محصولات کشاورزی به مراتع منطقه اتفاق افتاده بود بلافاصله با حضور و تلاش به موقع محیط بانان این منطقه و همکاری اهالی اطفاء شد.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم پایبندی به قانون باعث شده تا عده زیادی از کشاورزان بدون توجه به عواقب، خطرات و مضرات آتش زدن کاه و کلش و برای راحتی کار خود برای شخم زدن اقدام به آتش زدن کلور باقیمانده در مزارع کنند و این عمل علاوه بر آلودگی هوا و از بین رفتن حاصلخیزی خاک به راحتی در اثر وزش باد می تواند به مراتع و جنگل‌های اطراف سرایت و باعث وارد نمودن خسارات جبران ناپذیری به طبیعت، زیستگاه ها و تنوع زیستی آن مناطق شود.

منطقه حفاظت شده کرائی با وسعتی بالغ بر ۶٠ هزار هکتار مهم ترین زیستگاه قوچ و میش وحشی در استان خوزستان است که در ٣۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شوشتر واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز