خبرگزاری کار ایران

با اقدام به هنگام نفت و گاز مارون انجام شد؛

مهار آتش سوزی جنگلهای حوزه ی غیزانیه

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۵۱۶

رئیس HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از مهار آتش سوزی سنگین در جنگلهای 2 روستای بخش غیزانیه توسط تیم ایمنی و آتش نشانی و کارکنان عملیاتی این شرکت خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، یونس عامری با اشاره به اینکه خبر آتش سوزی جنگل های پیرامون روستای عرب راشد، مخابره گردید، گفت: بلافاصله پس از اعلام، مهندس حمید کاویان مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون دستور اقدام سریع را صادر و به سرعت وارد عمل شدیم اما پس از مهار آن آتش سوزی، آتش سوزی دوم در جنگل های اطراف روستای چم غاضی آغاز شد و مجددا عملیات آتش نشانی را تا مهار کامل آن در دستورکار قرار دادیم.

وی به تشریح عملیات آتش نشانی پرداخت و گفت: جنگل های زیر آتش در منطقه ای با تپه های ماسه ای روان قرار داشته و این باعث شد تا 4 دستگاه ماشین های آتش نشانی شرکت توان عبور و رسیدن به محدوده ی آتش را نداشته باشند، بنابراین با استفاده از بیل میکانیکی و در شرایطی بسیار دشوار خود را به منطقه مورد نظر رساندیم.

عامری ادامه داد: از طرفی سطح زمین پوشیده از علف های هرز بود و راه حل اصلی مهار آتش، قطع زنجیره ی آتش بر سطح زمین با استفاده از لودر تشخیص داده شد که خوشبختانه با انجام این کار، از پیشروی آتش جلوگیری کردیم.

رئیس HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ضمن تقدیر از کمک های شجاعانه مردم در این عملیات، یادآور شد: برآورداولیه نشان می دهد که حدود 10 هکتار از این جنگل ها در آتش سوخت و اگر قطع زنجیره ی آتش از سطح زمین صورت نمی گرفت، ممکن بود آتش سطح وسیعی از اراضی و حتی خانه های مردم را در بر گیرد.

گفتنی است تحقیق و بررسی علل و عوامل این آتش سوزی ها توسط مراجع ذیربط در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز