خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد:

حمایت از زنجیره تولید تخم‌مرغ در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۹۱۷

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در دو سال اخیر از تولیدکنندگان تخم‌مرغ حمایت‌های زیادی شده است و به‌عنوان مثال می‌توان از راه‌اندازی تعاونی واحدهای مرغ تخم‌گذار در استان برای اولین بار نام برد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عبدالامیر نیرومند در مراسم افتتاحیه واحد مرغ تخم‌گذار در رامهرمز، اظهار داشت: تخم‌مرغ یک ماده غذایی کامل و ارزان است که اکثر املاح معدنی و پروتئین‌های مورد نیاز را در خود جای‌داده است و به‌راحتی در دسترس قرار می‌گیرد.

وی افزود: حدود دو سال برنامه‌ریزی و مدیریت نیاز است که  یک تخم‌مرغ از مزارع مرغ اجداد و پس از آن مرغ مادر و واحدهای مرغ تخم‌گذار به سفره‌های مردم برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در ایران با وجود یک هزار و ۷۱۰ واحد تخم‌گذار صنعتی ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود و در این خصوص رتبه پنجم آسیا و دهم جهان متعلق به ایران می‌باشد.

نیرومند با بیان اینکه سرانه سالانه مصرف تخم‌مرغ ۲۰۰ عدد است، اضافه کرد: می‌توان این میزان را به یک عدد در روز رساند و دغدغه مردم را در این مورد برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ واحد تخم‌گذار صنعتی در استان فعالیت دارند که ۸ هزار تن تخم‌مرغ در سال تولید می‌کنند،  بیان کرد: در دو سال اخیر از تولیدکنندگان تخم‌مرغ حمایت‌های زیادی شده است و به‌عنوان‌مثال می‌توان از راه‌اندازی تعاونی واحدهای تخم‌گذار در استان  برای اولین بار نام برد؛ همچنین نهاده‌های خوراکی به میزان لازم از طریق سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در اختیار مرغداران قرار داده شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در مدت ۹ ماه یک واحد مرغ تخم‌گذار در نتیجه اتحاد دستگاه‌های اجرایی فعال شد، تصریح نمود: با راه‌اندازی این واحد ۳۲ درصد در سال حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تن به تولید تخم‌مرغ استان اضافه خواهد کرد و ارزش تولیدات این واحد صنعتی ۸۴۸ میلیارد ریال می‌باشد.

نیرومند در پایان خاطرنشان کرد: زنجیره تولید گوشت قرمز نیز به‌زودی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز