خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان صورت گرفت؛

افتتاح یک واحد صنعتی پرورش مرغ تخم‌گذار در رامهرمز

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۸۲۶

یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه با ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با حضور استاندار خوزستان در شهرستان رامهرمز افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری خوزستان، استاندار خوزستان در آئین افتتاح این واحد تولیدی، اظهار داشت: خوزستان علاوه بر قابلیت های منحصر به فرد در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع، در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: رشدی که استان خوزستان امسال در تولید کلزا داشت نسبت به تولید سال گذشته بسیار قابل توجه است به گونه‌ای که بیش از ۷۰ هزار تن محصول کلزا از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی بیان کرد: تولید محصولاتی چون برنج، ذرت و سایر محصولات کشاورزی نشان از توان و ظرفیت بالای استان خوزستان دارد به طوریکه خوزستان سالانه بیش از ۱۷/۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی تولید می کند که نشان دهنده ظرفیت و جایگاه بالای خوزستان در تولیدات محصولات کشاورزی در کشور است.

استاندار خوزستان گفت: اقدامات زیرساختی که دولت در این زمینه انجام داده است در تاریخ کشاورزی کشور بی‌سابقه بوده، به عنوان مثال طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد دلار اجرا شد که کار بسیار بزرگ و سنگینی بود که در تاریخ کشاورزی کشور بی‌سابقه است.

شریعتی با تشریح دیگر اقدامات زیر ساختی دولت در استان خوزستان، اظهار داشت: دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را ایجاد کند تا بخش خصوصی سرمایه گذاری و فعالیت کند.

وی افزود: باید موانع پیش روی بخش خصوصی را برداشت نه اینکه مانعی در راه فعالیت بخش خصوصی ایجاد کرد؛ باید قدرت ریسک پذیری بخش‌خصوصی را بالا برد و این کار محقق نمی‌شود جز اینکه بخش خصوصی احساس کند دولت از او پشتیبانی می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر قصد داریم کشور و استان‌مان به تولید، رشد، توسعه، خلق ثروت و بالا رفتن درآمد و اشتغال بیشتر برسد، باید از سرمایه گذار و بخش خصوصی حمایت کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: باید از افرادی که طرح، ایده و فکر نو دارند حمایت شود و سرمایه‌گذار را تشویق کرد تا فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز