خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته میراث فرهنگی در خوزستان انجام شد؛

از تولید نماهنگ تا آغاز عملیات مرمت ابنیه تاریخی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۹۸

معاون میراث فرهنگی خوزستان اقدامات صورت گرفته توسط این معاونت در هفته میراث فرهنگی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، احمدرضا حسینی‌بروجنی امروز سه‌شنبه ششم خردادماه ۹۹ اظهار کرد: در هفته میراث فرهنگی باتوجه به شرایط خاص استان و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همه اقدامات مربوط به هفته میراث فرهنگی بصورت کاملاً مجازی و با موفقیت انجام شد.

وی با بیان این‌که در این هفته تهیه و نشر کلیپ‌های مربوط به موزه‌های استان با محوریت موزه تازه تأسیس‌شده شهرستان ایذه به منظور بازدید برای عموم انجام شد، افزود: همچنین در خصوص معرفی پروژه‌های شاخص و برگزیده‌شده چهل سال تجارب مرمت، نماهنگ‌هایی با موضوعیت نحوه اجرای مرمت و تصاویر قبل، حین و بعد از مرمت در فضای مجازی منتشر و دو کلیپ کوتاه از اقدامات مرمتی دو اثر شاخص به نام‌های پل قدیم دزفول و  باغ صمیمی رامهرمز تهیه و منتشر شد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: در هفته میراث فرهنگی گزارش عملکرد سال ۹۸ و برنامه‌های سال ۹۹ تهیه و در جلسه ویدئوکنفرانس با حضور همه معاونان میراث فرهنگی استان‌ها و حضور معاون میراث فرهنگی کشور اطلاع رسانی شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای ثبت ملی که همزمان با نخستین روز از هفته میراث فرهنگی برپا شد، افزود: در این روز، اثر شاخص "شهرک شوشترنو" بررسی و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و اثر دوره معاصر دفاع مقدس به نام "ساختمان قدیمی اداره بندر خرمشهر به مناسبت روز سوم خرداد مصادف با آزادسازی خرمشهر از سوی شورای ثبت واجد ارزش شناخته شد.

حسینی‌بروجنی خاطرنشان کرد: همچنین پایش‌های دوره‌ای از محوطه‌های تاریخی و در راستای حفاظت از این محوطه‌ها در هفته میراث فرهنگی بصورت منظم انجام شد؛ این درحالی بود که در این هفته و در راستای آغاز عملیات مرمت چهار اثر تاریخی در شهرستان بهبهان، مقدمات تحویل کارگاه به پیمانکار مرمت به انجام رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز