خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

فرسودگی خط انتقال، علت کمبود آب در غیزانیه/ افزایش ۳ برابر حجم‌ آب انتقالی با اتمام‌ پروژه/ تا سه هفته آینده مشکل غیزانیه برطرف خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۵۱

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: خط انتقال آب منطقه غیزانیه فرسوده بوده و هدر رفت بالایی در مسیر داشت که با اتمام پروژه آبرسانی ظرف سه هفته آینده، حجم آب انتقالی تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق حقیقی پور امروز سه‌شنبه ششم خرداد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات آب منطقه غیزانیه ی خوزستان با تاکید به اینکه مسئولیت این پروژه طی چند روز اخیر و در پی بروز مشکل در این منطقه به سازمان آب و فاضلاب خوزستان واگذار شده است، اظهار کرد: خط انتقال آب از شیبان تا ایستگاه ‌‌پمپاژ صفیره فرسوده است و موجب هدر رفت آب می‌شود.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۹ هزار متر مکعب آب در شیبان پمپاژ می شود ولی به دلیل فرسودگی خطوط انتقال، تنها ۳ هزار متر مکعب آب به ایستگاه پمپاژ صفیره می رسید.

حقیقی پور مدت کار ایستگاه پمپاژ صفیره بخاطر فرسودگی را ۱۰ ساعت در روز اعلام کرد و گفت: با پروژه ای که در دستور کار است تولید آب از ۹ هزار مترکعب به ۱۵ هزار متر مکعب افزایش و این میزان بدون هدر رفت شبانه روز به ایستگاه صفیره پمپاژ خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه خط انتقال و کاهش چشمگیر هدر رفت آب، ساعت کارکرد ایستگاه تقویت فشار صفیره به صورت شبانه روزی می‌شود و انتقال آب به روستاهای مسیر تا سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل آبفای خوزستان اذعان کرد: این پروژه سال ۹۴ آغاز شد ولی به دلیل تغییرات مدیریتی، اختلاف بین آب و فاضلاب روستایی و شرکت نفت و همچنین بالا رفتن قیمت، موجب شد پیمانکاران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

وی وجود خطوط نفت، کانال آبیاری و زهکشی و خطوط فشار قوی را از دیگر مشکلات اجرای این پروژه دانست و گفت: پروژه انتقال آب به غیزانیه تا سه هفته آینده به اتمام خواهد رسید و مشکل کم آبی مردم حل خواهد شد.

حقیقی پور بیان کرد: با احداث خط جدید انتقال آب تا حد زیادی از مشکلات آب رسانی مرتفع خواهد شد و از خطوط قدیم نیز می توان برای مصارف کشاورزان و دامداران استفاده کرد.

مدیر عامل آبفای خوزستان در پایان با بیان اینکه در کنار این پروژه، پروژه دهستان مشرحات نیز افتتاح خواهد شد، گفت: این پروژه با ۴۳ کیلومتر خطوط انتقال آب که تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه داشته، آبرسانی به ۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز