خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اعتراض کارگران دزفولی به افزایش هزینه‌های صدور کارت مهارت فنی کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۱۷۱

تعدادی از کارگران ساختمانی دزفول در گفت وگو با ایلنا از افزایش هزینه‌های صدور کارت مهارت فنی کارگران انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این کارگران می‌گویند: افزایش هزینه‌های صدور کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی، منطقی نیست و خلاف قانون است. نباید کارگران ساختمانی از هر طرف مورد حمله  قرار بگیرند.

این کارگران عضو انجمن‌ صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی دزفول، افزودند: انجمن‌های صنفی سراسر کشور از این افزایش هزینه تمدید، تعویض و صدور کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی به ۱۰۰ برابر و افزایش هزینه ثبت‌نام اولیه به ۹۰ هزار تومان شدیداً معترض بوده و خواهان تجدیدنظر در این خصوص هستند.

سؤال کارگران ساختمانی این است که، اگر هزینه تمدید، تعویض و صدور کارت مهارت فنی ۱۰۰ برابر و ثبت‌نام اولیه هم ۲۰۰ درصد افزایش‌یافته است، چرا باید دستمزد کارگران فقط ۲۰ درصد افزایش یابد؟.کارگری که هنوز هم با این سهمیه‌بندی بیمه تأمین اجتماعی بیمه نشده و همچنان چشم‌انتظار بیمه شدن است.

این کارگران دزفولی با اشاره به مشکلات جدید این قشر به دلیل شیوع کرونا، گفتند: ما اعتراض خود را نسبت به سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام می‌داریم و از مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان جناب آقای دکتر ارسلان غمگین انتظار داریم که این مسئله را پیگیری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز