خبرگزاری کار ایران

از سوی استاندار خوزستان؛

جزئیات فعالیت ادارات، بانک ها و اصناف تا پایان هفته جاری اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۱۳۶

استاندار خوزستان امروز دوشنبه ۵ خردادماه جزئیات فعالیت ادارات، بانک ها و اصناف تا پایان هفته جاری را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در این رابطه توضیح داد: با بررسی های صورت گرفته و لحاظ شرایط کلی استان از جنبه های مختلف بهداشت و سلامت، مسائل اجتماعی و معیشتی مقرر شد ادارات، بانک‌ها و اصناف و مشاغل کم‌خطر تا پایان با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعملی که ویژه هفته جاری خواهد بود ساعت اداری ۷ تا ۱۴ می باشد و ادارات و بانک ها نیز ملزم به رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر دادن دورکاری یا مرخصی بدون محاسبه به یک سوم پرسنل و عدم لزوم حضور پرسنل دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و شیرده و افراد بالای ۶۰ سال در محل کار هستند.

شریعتی تصریح کرد: فعلاً در خوزستان فعالیت مشاغل پرخطر شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع های تجاری، بازارچه و بازار روزها، تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه های رانندگی، رستورانها، گرمابه و سونا و سالن های ماساژ، مراکز بازی و تفریح، باشگاه های بدنسازی، کافی شاپ ها، قهوه خانه و چایخانه و تریا ممنوع و بازگشایی صرفاً برای مشاغل کم خطر و توأم با رعایت پروتکل ها با نظارت‌های مستمر خواهد بود.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت مدارس و دانشگاه ها نیز، بیان کرد: همچنین با توجه به وضعیت خاص همه گیری کرونا در استان بازگشایی مدارس و دانشگاهها تا زمان رسیدن به ثبات نسبی همچنان به تعویق انداخته می شود و با هماهنگی صورت گرفته با مقامات کشور تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت مدارس و دانشگاه ها در اختیار استانداری خوزستان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: به علاوه از بازگشایی هتل ها و نیز برگزاری تجمع تا حصول اطمینان از کاهش محسوس روند اپیدمی ممانعت به عمل می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز