خبرگزاری کار ایران

شهردار اروندکنار:

عمرانِ شهری اروندکنار در گروِ توجه به کارگر است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۰۹۸

شهردار اروندکنار گفت: مشکلات فعلی شهرداری اروندکنار نتیجه تصمیم‌گیری‌های یک شبانه‌روز نیست و نشان دهنده عدم برنامه‌ریزی بلند مدت و سیاستگذاری غلط در پیشینه شهرداری در جذب نیرو و بی انضباطی مالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، حمید وشاخی در پاسخ به مصاحبه اخیر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: احراز تخلف مدیران در حیطه اختیار دستگاه قضائی است و کارگران زحمتکش شهرداری حق اعتراض در چارچوب قوانین و مقررات را دارند.

وی عنوان کرد: شهر اروندکنار با جمعیت ۱۲ هزار نفر و همچنین رشد منفی جمعیت به دلیل نبود کار جهت امرار معاش، متاسفانه درصد امید به زندگی از مردم این شهر را در پایین‌ترین سطح ممکن قرار داده است و همین امر باعث شده تا به صورت میانگین، روزانه حداقل چندین جوان و خانوار به دلیل نبود کار و بیکاری از این شهر کوچ اجباری و ناچار به شهرهای دیگر در استان‌های کشور نقل مکان کنند.

شهردار اروندکنار مهمترین مولفه در ازدیاد جمعیت و همچنین بالا رفتن درصد امید به زندگی را کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: متاسفانه این شاخص در شهر اروندکنار به زیر خط صفر رسیده است‌.

وشاخی در همین خصوص توضیح داد: شهرداری به عنوان نهاد خودگردان باید از منابع درآمدی پایدار جذب اعتبار کند ولی متاسفانه عدم رونق ساخت و ساز منازل مسکونی و واحدهای تجاری در سایه رشد منفی جمعیت و نبود امید به زندگی میان شهروندان این شهر حاکم شده است.

وی تاکید کرد: درآمدهای پایدار نظیر عوارض صدور پروانه، پایان کار، عوارض کسب و پیشه، عوارض سطح شهر و ... است که متاسفانه هم اکنون ماهانه بین سه تا پنج میلیون تومان درآمد پایدار شهرداری است.   

شهردار اروندکنار اظهار کرد: از دی ماه سال ۹۸ شهرداری اروندکنار را با کوله باری از بدهی در بخش‌های مختلف نظیر حقوق‌های معوقه، بیمه تامین اجتماعی، معوقات اضافه کار، بدهی به پیمانکاران، پروژه‌های تعطیل و رها شده و همچنین موارد دیگر تحویل گرفتم ولی مشکلات فعلی نتیجه تصمیم‌گیری‌های یک شبانه‌روز نیست و نشان دهنده عدم برنامه‌ریزی بلند مدت و سیاستگذاری غلط در پیشینه شهرداری در جذب نیرو و بی انضباطی مالی بوده و به عنوان میراث از گذشته به بنده رسیده، چرا که با وجود منابع مالی نتوانستند حقوق کارگران و کارمندان شهرداری را به موقع پرداخت کنند.

وشاخی گفت: مطابق بودجه مصوب و چارت شهرداری در سال ۹۹ حداکثر برای ۷۰ نفر بوده، این درحالی است که تعداد کارکنان شهرداری ۱۴۰ نفر است.

وی ادامه داد: طبق اسناد و مدارک مالی موجود درآمد ارزش افزوده و عوارض آلایندگی با کاهش بسیار بالایی در طی ماه‌های اخیر  قرار گرفته است‌؛ به طوری که عوارض آلایندگی شهرداری با کسر ۳۵ درصد و واریز آن به صندوق سازمان حفاظت محیط زیست همراه شده است و با توجه به این امر مهم سالانه طبق قانون حقوق کارکنان میانگین ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند ولی از طرفی منابع مالی تخصیص داده شده به شهرداری‌ها کاهش بسیار بالایی دارد.

شهردار اروندکنار بیان نمود: وظیفه ذاتی شهرداری خدمات رسانی به شهروندان و عمران شهری است که از همان ابتدای ورود پروژه‌های عمرانی نیمه کار را متوقف و تمام انرژی خود را در جهت جذب منابع مالی و موضوع پرداخت معوقات حقوق کارکنان قرار دادیم.

وشاخی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در حوزه خدمات رسانی، ماشین آلات سنگین و سبک در اختیار دارند که تعمیر و نگهداری آنها ماهانه خود دارای هزینه مالی بسیار بالایی است.

وی ابراز کرد: شهرداری اروندکنار از تیرماه 98 مشکل پرداخت حقوق داشت؛ اضافه کار تیر، همچنین حقوق شهریور، مهر، آبان، آذر ماه به همراه بخشی از بیمه تامین اجتماعی 98 و  اقساط معوقه پرداخت نشده و حتی دفترچه‌های کارکنان شهرداری برای امورات درمانی تمدید نمی‌شد.

شهردار اروندکنار ادامه داد: اضافه کار تیرماه پرسنل شهرداری را پرداخت کردیم. پایه حقوق کامل شهریور، مهر، حقوق و اضافه کار کامل آبان، حقوق پایه کامل آذر و همچنین دی ماه به همراه عیدی سال ۹۸ آنها را پرداخت کردیم. در چهار ماهی که شهرداری را تحویل گرفتم ظرفیت شهرداری اروندکنار بیشتر از این موضوع نبود.

وشاخی با بیان اینکه هیچ شهرداری در زمان بیماری کرونا و تعطیلات پرداختی نداشته است، تصریح کرد: خوشبختانه دوم  و سی‌ام اردیبهشت ماه امسال(سال ۹۹) شهرداری اروندکنار دو پرداختی انجام داد.

وی عنوان کرد: کارکنان به ویژه کارگران شهرداری اروندکنار جزو دلسوزترین و زحمتکش‌ترین اقشار در اروندکنارهستند و همیشه در کنار شرایط سخت نیز با عشق به مردم خدمت کردند و نباید عده‌ای با اظهار نظر غیرکارشناسانه در این خصوص دخالت کنند.

شهردار اروندکنار گفت: در تعهد اولیه کارفرما در صورت کمبود منابع و بحران مالی پرداخت حقوق است و اضافه‌کار جزو دیون کارکنان در نظر گرفته می‌شود و در صورت جذب منابع مالی اضافه کار پرداخت می‌شود ولی با افتخار اعلام می‌‌کنم به صورت جدی پیگیر جذب اعتبارات هستم و امید می‌رود در تامین اولین منابع مالی مجدد مانند روزهای گذشته معوقات کارکنان پرداخت شود.

وشاخی بیان کرد: از نمایندگان محترم  آبادان در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم ما را در این امر مهم به خصوص موضوع اخذ عوارض سطح شهر سال‌های ۹۶ الی ۹۸ که جزو مطالبات به حق شهرداری اروندکنار از شرکت نفت و گاز اروندان است، یاری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: دست همه کارگران و کارکنان شریف و خدوم شهرداری اروندکنار را به پاس زحمات شبانه‌روزی می‌بوسم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز