خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان مطرح شد؛

پایین‌ترین سطح ابتلا به کرونا در واحدهای صنعتی و تولیدی خوزستان در کشور/ لزوم توجه بیشتر شرکت‌های بزرگ استانی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۹۵۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به علت آموزش‌های لازم بهداشتی و مسائل پیشگیرانه که به کارگران داده شد، خوزستان پایین‌ترین سطح مبتلا به کرونا را در واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور دارا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ارسلان غمگین یکشنبه ۴ خردادماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان خوزستان که به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت و نیز فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندهان لشکری و انتظامی در محل  سالن جلسات مرکز مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، به‌عنوان گزارش دهنده‌ی حوزه‌ی وزارت متبوع در خوزستان، اظهار کرد: در طول این چند ماهی که کشور به ویروس منحوس کرونا مبتلا گشته، بازرسان کار با تلاش جهاد گونه به‌صورت مداوم واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد رصد شبانه‌روزی قراردادند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان پس از انتشار این ویروس، اولین جلسه کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا در یکم اسفندماه برگزار شد که ماحصل این جلسه تصویب بیش از ۲۹ برنامه پیشگیرانه بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: جلسات متعددی از جمله برگزاری سلسله نشست‌ها با شرکای اجتماعی جلسه با معاونین و دستگاه‌های مختلف درگیر با موضوع  کرونا مثل معاونت علوم پزشکی، مدیریت درمان تأمین اجتماعی و گروهایی که ارتباط مستقیم با این مسئله داشتند گرفته و نسبت به تقسیم وظایف تأکید شد.

غمگین خاطرنشان کرد: در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به جهت اینکه حدود یک‌میلیون نفر کارگر تحت پوشش وجود دارد و از حیث جمعیت آماری استان دوم یا سوم در کل کشور هستیم و به جهت اثرگذاری بیشتر و مناسب، پس از تشکیل کمیته متناظر بهداشتی کشور از طریق وزارت متبوع بلافاصله کمیته استانی متناظر بهداشتی را فعال کردیم که منجر به تصمیم‌گیری در غربالگری کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی شد که این وظیفه مهم بر عهده اداره بازرسی کار و بازرسان بهداشت سپرده شد.

وی یادآور شد: از ابتدای اسفند تا امروز بیش از ۴ هزار بازرسی مستند همراه با عکس و فیلم از واحدهای صنعتی در حوزه پیشگیری از کرونا انجام شد که این آمار یک رکورد بی‌نظیر در حوزه بازرسی‌های کار محسوب می‌شود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه در طول این مدت آموزش‌های لازم بهداشتی و مسائل پیشگیرانه به کارگران داده شد، عنوان کرد: بر همین اساس، خوزستان پایین‌ترین سطح مبتلا به کرونا را در واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور را دارا است.

غمگین در ادامه تأکید کرد: به دنبال تشکیل شورای مؤمنانه کشوری در مرکز، اولین جلسه شواری استانی کمک‌های مؤمنانه با حضور شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مرتبط در استان خوزستان به ریاست استاندار خوزستان و دبیری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با حضور سردار شاهوارپور برای ایجاد هماهنگی در توزیع کمک‌ها برگزار شد که طی آن هماهنگی لازم بین دستگاهی صورت گرفت.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری ما حدود ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بسته حمایتی معیشتی بود که با توجه استقبال خوبی که صورت گرفته احتمال می‌دهیم، میزان کمک‌ها به  بیش از ۵۰۰  هزار بسته برسد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خطاب به معاون وزیر بهداشت بابیان اینکه خواهش ما این است مشکلات استان را به مرکز منتقل نمایید، افزود: حوضه صنعت و تولید در استان، ملی است و اثرات و خیر و برکات آن نیز ملی است؛ البته خوشحال هستیم که منابع و منافع استان خوزستان به‌ کل کشور می‌رسد، ولی انتظار می‌رود این شرکت‌های بزرگ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود به استان یاری رسانند که شاهد مشکلات عدیده در حاشیه‌های شهرها نبوده و در واقع بتوانیم شاهد اثربخشی بیشتر این طرح‌های بزرگ ملی در استان باشیم.

پایین‌ترین سطح ابتلا به کرونا  در واحدهای صنعتی و تولیدی خوزستان در کشور/ لزوم توجه بیشتر شرکت‌های بزرگ استانی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز