خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان عنوان کرد:

اولویت پروژه‌ها و اختصاص بودجه برای آبخیزداری/ لزوم ایجاد درآمد سازمان آب و برق خوزستان برای سیل بندها و لایروبی رودخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۷۳۰

استاندار خوزستان گفت: از محل صندوق توسعه، بودجه‌ای برای پروژه‌های آبخیزداری اختصاص داده شد. سازمان آب و برق خوزستان می‌تواند با بخش خصوصی قرارداد ببندد و از بستر رودخانه تا حدی که قانون اجازه می‌دهد، برای ساخت سیل بندها و لایروبی رودخانه‌ها استفاده کند و از این گذر باعث تقویت منابع آب زیرزمینی و جذب روستاییان گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در حاشیه برگزاری جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان عصر شنبه سوم خرداد در اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان، اظهار کرد: برای استفاده بهینه از پروژه‌های ملی و استانی، با توجه به مشکلاتی که دولت در حوزه‌های مختلف دارد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: تکمیل پروژه‌هایی که ۸۰ الی ۹۰ درصد پیش رفته‌اند، در اولویت قرار دارند. قرار بر این شد که نظارت سازمان معاونت عمرانی، سازمان برنامه‌وبودجه با هماهنگی فرمانداری‌ها، پروژه‌های بیشتری را به مرحله‌ی بهره‌برداری برسانیم.

استاندار خوزستان در مورد اعتبار تیپ‌های فاضلاب اهواز، گفت: از محل صندوق‌های توسعه با موافقت مقام معظم رهبری 50 میلیون یورو برای شروع و انجام پروژه‌های امسال در نظر گرفته شد و همچنین 50 میلیون یورو سال آینده و 40 میلیون یورو هم برای تصفیه‌خانه فاضلاب در دستور کار قرارگرفته شد.

شریعتی در خصوص فرصت‌هایی که در کانون بودجه به‌طور متمرکز وجود دارد، بیان کرد: از این فرصت‌ها استان‌ها می‌توانند استفاده کنند؛ 100 میلیون یورو برای آبخیزداری، 20 میلیون یورو برای مبارزه با ریزگردها و تثبیت شبکه برق و 100 میلیون یورو نیز برای آبیاری‌های تحت‌فشار و آبیاری‌های نوین به‌طور متمرکز در کشور انجام‌شده است. هر استانی جذب بالاتری داشته باشد، سهم بیشتری به خود اختصاص خواهد داد. در این زمینه باید اداره کل منابع طبیعی و اداره کل جهاد کشاورزی برای جذب سهم بیشتر تلاش افزون‌تری کنند.

وی افزود: در دو سال گذشته سهم استان با تحرکی که در این دو سازمان بوده، بیشتر شده است. هم‌اکنون ۶۶ پروژه‌ی آبخیزداری فعال را داریم. سال گذشته اعتبار مازاد دریافت نمودیم و پروژه‌ها را فعال‌تر کردیم.

استاندار خوزستان با اشاره به این موضوع که استان ظرفیت انجام پروژه‌های بیشتری را دارد، تصریح کرد: هر چه پروژه‌های آبخیزداری را بیشتر کنیم به تقویت سفره‌های آب زیرزمینی کمک شده و با تزریق روحیه‌ی امید و تقویت نوع زیست روستاییان مانع مهاجرت آنان به حاشیه شهرها شده‌ایم.

شریعتی ادامه داد: در بحث آبیاری نوین با اینکه خوزستان منابع آبی خوب دارد، اما با بهره‌وری بالاتر و مصرف بهینه آب می‌توانیم کارهای بیشتر و مقرون به‌صرفه‌تری را انجام دهیم و سطح تولید را در استان بالاتر ببریم.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان آب و برق خوزستان می‌تواند با بخش خصوصی قرارداد ببندد و از محل بستر رودخانه تا حدی که قانون اجازه می‌دهد، استفاده کند و درآمد آن را خرج ساخت سیل بندها و لایه روبی رودخانه‌ها کنند. امیدواریم معاونت عمرانی و آب و برق خوزستان خود را موظف بدانند که با جدیت قرارداد بسته و از محل منابع آن برای بهتر شدن شرایط رودخانه‌ها در مقابله با سیلاب‌ها بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/
سیما منصوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز