خبرگزاری کار ایران

رئیس موزه‌های خوزستان خبر داد:

تلاش برای نمایش موزه‌های خوزستان در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۲۷۴

رئیس اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی خوزستان از تلاش برای نمایش موزه‌های استان در فضای مجازی طی دوره شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سید محمد ابراهیمی امروز جمعه (دوم خردادماه ۹۹) ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: هرسال در تقویم کشور ۲۸ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز جهانی موزه‌ها نام‌گذاری شده که این روز آغاز هفته بزرگداشت میراث فرهنگی نیز است.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های فرهنگی کشور است و معرف پیشینه و هویت کشور به‌حساب می‌آید و باید به دیگران بیاموزیم که معرفی آثار میراث فرهنگی تا حد زیادی می‌تواند فرهنگ کهن هر سرزمینی را به دنیا معرفی کرده و در راستای جلب جهانگردان و بالا بردن درآمد ملی مؤثر باشد.

رئیس اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی خوزستان با بیان این‌که هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها را به همه فعالین عرصه میراث فرهنگی و موزه‌داری تبریک عرض می‌نمایم، افزود: امید است در نمایش هرچه بهتر پدیده‌های طبیعی، دست‌سازهای بشری، تاریخ گذشته و آثار باستانی این مرزوبوم به مردم، گردشگران و به‌ویژه آینده‌سازان مملکت، بیش‌ازپیش موفق و مؤید باشند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برای نمایش موزه‌های استان در فضای مجازی، عنوان کرد: در راستای راه‌اندازی موزه‌های استان، با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده قرار است موزه‌هایی که دارای زیرساخت لازم برای ارائه در فضای مجازی هستند به وِزه در دوره کرونا به‌صورت مجازی معرفی و به نمایش درآیند.

ابراهیمی افزود: با توجه وضعیت کم‌خطر در برخی از شهرستان‌های استان، در صورت اعلام ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و نیز مجوز وزارت میراث فرهنگی، آماده پذیرائی از بازدیدکنندگان و گردشگران در موزه‌ها با رعایت تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلامی هستیم.

گفتنی است، استان خوزستان دارای هفت موزه فعال در شهرستان‌های آبادان، شوش، دزفول، بهبهان، مسجدسلیمان و ایذه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز