خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد:

تصویب سناریوی بیشترین سطح کشت در خوزستان/ تلاش برای تأمین امنیت غذایی کشور و رفاه حال کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۴۸۰

استاندار خوزستان در نشست شورای کشاورزی استان، گفت: ما در حوضه‌های آبریز، ۴۳۶٬۰۰۰ هکتار را برای کشت تابستانه در نظر گرفتیم که رقم بسیار قابل‌ملاحظه‌ای است. در سال گذشته ۴۶۰٬۰۰۰ هکتار بود که در حال حاضر به آن نزدیک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز و در نشست شورای کشاورزی استان، اظهار داشت: امروز جهت برنامه‌ریزی برای کشت تابستانه، شورای کشاورزی را تشکیل دادیم. تلاش بر این بود که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را سال جهش تولید عنوان کردند، ما هم باید در همان مسیر حرکت کنیم و سیاست‌ها و برنامه‌های خود را بر همان اساس تدوین کنیم.

وی افزود: مثل سال گذشته که  تابستان شیرینی را برای کشاورزان رقم زدیم و کشاورزان عزیز توانستند کشت و کار خوبی داشته باشند، امسال هم با برنامه‌ریزی، همت و اهتمامی که سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سازمان آب و برق استان و معاونت عمرانی استانداری با یکدیگر هماهنگ کردند، این برنامه‌ریزی در شورای شهری بحث و تبادل‌نظر شده و اختلافات حل گردید و ما سناریوی اصلی که بیشترین سطح کشت را رقم بزند به پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی  پذیرفتیم و مورد تصویب قرار دادیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: من از کشاورزان عزیز می‌خواهم که با سازمان جهاد کشاورزی همراهی کنند؛ در آنچه تصویب و تأمین آب آن مشخص شده را طبق برنامه با ما همراهی کنند؛ همچنین به نحوی عمل نکنیم که این تصمیم صورت نگیرد یا تأمین آب پایین‌دست محقق نشود و یا آب شرب با مشکل مواجه گردد.

وی عنوان کرد: ما در حوضه‌های آبریز، ۴۳۶٬۰۰۰ هکتار را برای کشت تابستانه در نظر گرفتیم که رقم بسیار قابل‌ملاحظه‌ای است. در سال گذشته ۴۶۰٬۰۰۰ هکتار بود که الآن به آن نزدیک است.

شریعتی ادامه داد: با وجود اینکه منابع آبی ما مقداری از پارسال ضعیف‌تر است، اما به خاطر رضایت حال کشاورزان، تأمین تولید، اهتمام و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برجهش تولید تصمیم‌گیری شد که این کار انجام شود و یک مقداری ما در تأمین آب ریسک‌پذیر باشیم؛ که انشاالله به تصویب شورای کشاورزی رسیده و امیدواریم پایان تابستان، مجدد هم برای کشاورزان خوزستان و هم برای امنیت غذایی کشور یک تابستان شیرین و با حلاوتی داشته باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امسال هم فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید و هم بحث بیماری کرونا بوده که دولت‌مردان کشورهای مختلف را در خصوص صادرات و حمل‌ونقل مواد غذایی محتاج کرده است به همین خاطر برای تأمین امنیت غذایی و رضایت حال شهروندان و کشاورزان ما به‌عنوان مسئولان دولتی بیشترین ریسک را در این خصوص می‌پذیرفتیم و انشاالله بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز