خبرگزاری کار ایران

آغاز مطالعات ارتقاء تاب آوری تأسیسات و دارایی های مناطق نفت خیز جنوب

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۵۰۲

مطالعات ارتقاء تاب آوری تأسیسات و دارایی ­های شرکت ملی مناطق نفت­ خیز جنوب در برابر سیل و زلزله در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در این مطالعات نقشه و اطلاعات رقومی میزان معرضیت کل دارایی های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اعم از چاه ها، تأسیسات فرآورشی، خطوط لوله، جاده ها، پل ها، ساختمان های صنعتی، اداری، فرهنگی، ورزشی و منازل سازمانی در برابر بلایای طبیعی سیل و زلزله واقع در پهنه جغرافیایی عملیاتی این شرکت و در وسعتی به میزان ۶۸۰۰۰ کیلومتر مربع در ۶ استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و فارس تهیه گردید.

در فاز بعدی این مطالعات فرآیند تحلیل خطر، ارزیابی ریسک، تهیه منحنی های شکنندگی(احتمال انهدام تأسیسات در برابر سیل و زلزله های مخرب) و نحوه ارتقاء تاب آوری سازه ای و غیر سازه ای آنها در برابر سیل و زلزله صورت خواهد پذیرفت.

به همین منظور جهت تحلیل خطر و مطالعات ارتقاء تاب آوری تأسیسات در برابر سیل های ناشی از طغیان پنج رودخانه اصلی استان خوزستان شامل کارون، کرخه، دز، مارون و جراحی درخواست اعلام نیاز پژوهشی همراه با شرح خدماتی در این زمینه تهیه و از شرکت های مشاور دانش بنیان دارای صلاحیت در زمینه های مهندسی رودخانه و کنترل سیلاب جهت انجام این مطالعات دعوت به عمل آمد.

نقشه معرضیت تأسیسات در برابر زلزله و سایر اطلاعات تکمیلی در این زمینه نیز جهت بررسی های بعدی و انجام مطالعات تحلیل خطر و ارتقاء تاب آوری در اختیار مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

لازم به ذکر است، طغیان رودخانه های کارون، کرخه و دز در ابتدای سال ۱۳۹۸ و درگیری بسیاری از زیرساخت های دستگاه های اجرایی از جمله تأسیسات نفت و گاز با سیل در سیلابدشت ها و تالاب های پایین دست این رودخانه ها و از سویی فعال شدن گسل ها و کمربند لرزه ای واقع در غرب و جنوب غرب کشور در طول سال گذشته، ضرورت بیش از پیش ارتقاء تاب آوری تأسیسات نفت و گاز را به منظور حفظ و استمرار تولید نفت و گاز کشور در زمان بحران و در عین حال پیشگیری از وقوع حوادث و بحران های انسانی و زیست محیطی بعدی ناشی از انهدام تأسیسات را ایجاب می نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز