خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

دستگیری ۵ سوداگر اشیاء تاریخی در شهرستان باغملک

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۲۱۴

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از انهدام یک باند حفاری غیرمجاز در شهرستان باغملک و دستگیری پنج نفر در این ارتباط خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، عوامل انتظامی کلانتری ۱۲ شهر قلعه‌تل، حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی سواری شخصی و پنج سرنشین آن مشکوک شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه سرنشینان این خودرو در حال حفاری غیرمجاز و جستجوی اشیای فرهنگی و تاریخی بودند، افزود: عوامل انتظامی بلافاصله وارد عمل شدند و نسبت به دستگیری حفاران اقدام کردند که پس از بررسی خودروی آنان، تعداد یک قبضه اسلحه کُلت کمریبه همراه یک تیغه خشاب، دو عدد تیر جنگی، دو عدد آنتن بی‌سیم دستی و یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات آن کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به یگان حفاظت مربوط دلالت و پرونده‌ای در این‌باره نیز تشکیل و سپس این متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

گفتنی است، شهرستان باغملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهرستان با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان و شهرستان هفتکل هم‌مرز است. مرکز این شهرستان، شهر باغ‌ملک است. همچنین یکی از بخش‌های این شهرستان (صیدون) با استان کهگیلویه و بویر احمد هم‌مرز است. این شهرستان تقریباً در شرق استان خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز