خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد ؛

اعلام شهرستان های قرمز خوزستان به ترتیب ابتلا به کرونا / بررسی دوباره شرایط استان تا دو روز دیگر / احتمال بازگشایی ادارات و اصناف استان

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۱۰۶

استاندار خوزستان گفت: با توجه به تبعات اجتماعی و پیامدهایی که کرونا ایجاد کرده و به‌‌رغم میل باطنی تصمیم گرفتیم در برخی از شهرستان‌ها تا دوشنبه تعطیلی ادارات و اصناف را ادامه دهیم و فاصله‌گذاری را بیشتر کنیم تا بتوانیم کنترل بهتری بر رفت و آمدها داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی اظهار داشت: از ۱۰ هزار تستی که روزانه در کشور انجام می شود ۱۲۰۰ تست آن مربوط به خوزستان است و این رقم به زودی به ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تست خواهیم رساند و این نقطه قوت ماست که می‌توانیم تست بیشتری بگیریم و سریع‌تر بیماران و افراد آلوده را جدا کرده و قرنطینه خانگی کنیم.

شریعتی گفت: افرادی که نمونه آنها مثبت اعلام شده و قرنطینه خانگی می‌شوند شاید بدون علائم و یا دارای علائم خفیف باشند، اما لازم است شرایط قرنطینه را بپذیرند تا دیگران را آلوده نکنند و در عین حال با درمان‌های حمایتی که دارند و استراحتی که خواهند داشت خودشان به سمت بحرانی شدن نخواهند رفت و جامعه کمتر آلوده خواهد شد.

وی افزود: تعداد بیماران ما بیشتر سرپایی هستند، اما به نسبت افراد بستری هم افزایش یافته است. در یک ماه اخیر تعداد بیماران ما سه برابر افزایش داشته، ولی افراد بستری ۶۰ درصد افزایش داشته است که افزایش قابل توجهی است و این امر فشار بر کادر درمان و پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در بیمارستان ها و درمانگاه ها را بیشتر و بیشتر خواهد کرد و آنها را هم خسته می‌کند و احتمال آلودگی آنها را بیشتر می‌کند و وقتی پزشک ما، پرستار ما متخصص و فوق متخصص ما آلوده شد از یک نیروی فعال محروم می‌شویم و رسیدگی به بیماران کاهش پیدا می‌کند و بیماران آسیب پذیرتر می شوند. از این بابت خواهش می‌کنیم و اصرار داریم از مردم عزیز که در خانه بمانند و موارد خود مراقبتی را بیشتر رعایت کنند و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند تا احتمال آلودگی به حداقل برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگرچه هنوز شرایط پایداری داریم و تعداد تخت‌های ظرفیت‌سازی شده بیش از ۱۳۰۰ تخت است و تعداد تخت های اشباع شده ما ۷۲۰ تخت است و تعداد تخت های ویژه نیز بیش از ۲۰۰ تخت تدارک دیده شده و هم اکنون ۱۵۰ تخت آن اشغال است و حدود ۴۶ بیمار ما به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان پزشکی و رؤسای بیمارستانها و کادر درمانی تا امروز توانستیم بیماری را کنترل کنیم و اجازه ندهیم که ما در بیمارستانها با شرایط بحرانی مواجه شویم اگر چه روند قابل کنترل است، اما مستلزم این است که شما مردم هم همکاری کنید و کادر درمانی را حمایت و پشتیبانی کنید این پشتیبانی شما همان خودمراقبتی شماست پشتیبانی شما این است که از خود و خانواده خود مراقبت کنید و اجازه ندهید جز در مواقع ضروری از منزل خارج شوید.

وی ادامه داد: شعب منتخب بانک‌ها نیز با پنجاه درصد پرسنل با درهای بسته صرفا برای کارهای عمومی و امور مربوط به دستگاه های اجرایی و شرکت ها فعالیت خواهند داشت و برای کارهای شخصی که امکان انجام آن از طریق اینترنت و موبایل و عابربانک است، پذیرشی نخواهند داشت و خدماتی ارائه نمی دهند. بخش های تولیدی و عملیاتی نیز همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

شریعتی بیان کرد: دوشنبه شب مجددا شرایط را بررسی می‌کنیم و امیدواریم شاهد بازگشایی ادارات و اصناف باشیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: هر زمان که به بازگشایی تصمیم گرفتیم صرفا اصنافی که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کردند و مقید و متعهد به رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشند، اجازه بازگشایی دارند در غیر این صورت اجازه بازگشایی نمی دهیم.

شریعتی عنوان کرد: براساس پارامترهایی که سخت‌گیرانه محاسبه کردیم و فراتر از شاخص های ملی در نظر گرفتیم، هم اکنون ۱۶ شهرستان وضعیت قرمز دارند که از نظر شدت و گستردگی شیوع و موارد مثبت ابتلا در صد هزار نفر به ترتیب عبارتند از: شهرستان‌های دزفول، باوی، کارون، اهواز، شوشتر، شوش، هفتکل، حمیدیه، مسجدسلیمان، خرمشهر، گتوند، هندیجان، رامهرمز، آبادان، دشت آزادگان و بندر ماهشهر.

وی ادامه داد: همچنین شهرهای زرد ما شامل: امیدیه، باغملک، رامشیر، اندیمشک و شادگان هستند البته اندیمشک و شادگان بین سفید و زرد هستند و شهرهای سفید نیز شامل: لالی، هویزه، بهبهان، ایذه، اندیکا، آغاجاری و دهدز است.

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران و مدیران شهرهای قرمز باید تمام تمهیدات و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند تا به سمت زرد شدن و پس از آن سفید شدن حرکت کنیم.

شریعتی ضمن بیان راهکارهایی که توسط سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با کرونا اعلام شده، افزود: آموزش عمومی دستورالعمل‌های بهداشتی، تاکید بر شستن دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیماریابی و تست تشخیص بیشتر، ردیابی موارد تماس افراد بیمار و استفاده از ماسک در مناطق شلوغ و پرتردد مانند ادارات و فروشگاه‌های بزرگ است.

وی تصریح کرد: خوزستان حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد که ۶.۲ درصد جمعیت کشور می شود و به صورت طبیعی انتظار می رود که حدود ۶ درصد مبتلایان و قربانیان کشور را نیز به خود اختصاص دهد، اما تا امروز تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در خوزستان کمتر از این رقم است که نشان‌دهنده عملکرد موفق و خوب کادر درمانی ماست.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ایران از نظر ابتلا دهمین کشور از نظر شیوع چهل و چهارمین کشور از نظر مرگ و میر نهمین کشور و از نظر میرایی بیستمین کشور و پنجمین از لحاظ بهبودی و پنجاه و چهارمین از نظر گرفتن تست در جهان است. در جهان میزان کشندگی امروز ۱۵ درصد در ایران ۸.۳ درصد و در خوزستان امروز به ۵.۴ درصد رسیده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: تست گرفتن ما در خوزستان طی دو هفته اخیر حدودا ۳ برابر افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز