خبرگزاری کار ایران

تشریح آخرین وضعیت کرونا در خوزستان توسط استاندار:

ایجاد ظرفیت‌های جدید درمانی برای مبتلایان به کرونا در خوزستان/۹۰ درصد موفقیت در مقابله با کرونا به رفتار مردم بستگی دارد/سکان تصمیم‌گیری به دانشگاه ها سپرده شده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۷۶۹

استاندار خوزستان گفت: لازم است که مردم بهداشت فردی را بیش از پیش رعایت کنند و فاصله ی اجتماعی را نیز مدنظر داشته باشند تا بیماری به حداقل خود برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از بالا رفتن آمار بیماران در خوزستان مربوط می‌شود به موضوع بیماریابی در استان و زیاد شدن تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کوید19 که به همت آزمایشگاهها افزایش پیدا خواهد کرد. ما طی بیست و چهار ساعت گذشته 1275 آزمایش انجام داده‌ایم و مصمم هستیم این تعداد را به 1500 نفر برسانیم.

وی افزود: عمده ی بیماران در استان سرپایی هستند، فقط قرنطینه ی خانگی می‌شوند و مشکل خاصی ندارند. افزایش تعداد بیماران بستری قابل ملاحظه است، اما به نسبت بیماران سرپایی فقط درصدی است و میزان بسیار کمتری می باشد.

استاندار خوزستان در خصوص تعداد بیماران بستری استان، گفت: بیماران بستری 60 درصد افزایش یافتند، این در حالی است که بیماران سرپایی حدود سه برابر شده‌اند.

شریعتی ضمن این‌که آمار ذکر شده را نکته مثبتی دانست، ادامه داد: ما تشخیص زودرس می‌دهیم و تلاش می‌کنیم زنجیره را قطع کنیم، اما عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث شده بیماری شیوع بیشتری پیدا کند.

وی تأکید کرد: طی تمهیدات علوم پزشکی استان با محوریت ریاست دانشگاه جندی شاپور اهواز، اوضاع کاملا تحت کنترل و رصد است و هیچ کمبودی از بابت آزمایشگاه و کیت های آزمایشگاهی، تخت‌های بیمارستانی، کیت ها، دستگاه های وینتیلاتور، بخش‌ها، دارو، تخت‌های ویژه icu و امکانات لازم نداریم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ظرفیت سازی های جدید انجام شده و بیماران بین بیمارستان‌ها توزیع می‌شوند تا ظرفیت هیچ بیمارستانی به حد اشباع نرسد.

شریعتی ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان بیمارستانی و پزشکان و پرستاران، در تمام بیمارستان‌ها، گفت: انشاالله بتوانیم زنجیره را قطع کنیم و نگذاریم بیماری به پیک برسد. مرگ و میر کنترل شده است و نماینده ی وزارت بهداشت برای نظارت و گزارش دهی به وزیر تعیین شد.

وی بیان کرد: مسئولیت امر در بهداشت و درمان متوجه متولیان و رؤسای دانشگاه های استان است و ما هم اعتماد کامل به مدیریت و عملکرد آنها داریم تمام تلاششان را می کنند که منحنی بیماری به پیک نرسد و تلفات زیادی ندهیم. با اعتماد کامل سکان بهداشت و درمان را به کمیته علمی و دانشگاه علوم پزشکی داده‌ایم.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه جریان امور تحت کنترل استانداری است، گفت: نماینده ی وزیر گزارشات استان را به طور مرتب به اطلاع وزیر می‌رساند و عملکرد متولیان درمان استان قابل قبول و موفق بوده است.

شریعتی در خصوص بازارها، بیان کرد: به فرمانداران دستور داده شده که در مناطق حاشیه‌ای محدودیت‌ها را اعمال کرده و اغناسازی کنند و در موارد لازم، اعمال قانون انجام شود تا تمام مناطق اهواز کنترل و مدیریت گردد.

وی گفت: براساس شاخص‌ها و فرمول های اپیدمیولوژیکی فقط شهرستان کارون قرمز بوده و هشت شهر دیگر که در لیست شهرهای قرنطینه قرار داشتند زرد هستند، سایر شهرها نیز سفید بودند، اما کمیته علمی و کمیته اپیدمیولوژیکی دانشگاه این مدل را مدل سهل گیرانه دانستند و تاکیدشان بر روش سختگیرانه تری بود، از این بابت اختیار به دانشگاه داده شد تا پروتکل‌ فرمول جدید را ارائه دادند که 9 شهر ما را قرمز می‌کرد و ما طبق پروتکل اساتید دانشگاه جندی شاپور عمل کردیم.

استاندار خوزستان اصل کنترل بیماری را مردم ذکر کرده و بیان کرد: 90 درصد کنترل اپیدمی مربوط به رفتار مردم است، خستگی مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش یافتن آمار خواهد شد. مردم باید رفتار خود را اصلاح کنند.

شریعتی تصریح کرد: اپیدمی هنوز بر ما فایق نیامده است. با توجه به امکاناتی که تا کنون داشته‌ایم تعداد بیماران و تلفات بیش از آن نشده که ما را دچار مشکل و معظل کند. اگر مردم رفتارشان را اصلاح نکنند، ممکن است ما با طغیان بیماری مواجه شویم.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی، تذکر لسانی و فاصله ی اجتماعی رعایت شود تا بیماری به حداقل خود برسد.

شریعتی در ادامه عنوان کرد: هیچ گونه کمبودی از لحاظ وسایل بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی نداریم. در بازارها نیز امور تحت نظارت است. در ضمن استفاده از دستکش برای عموم مردم لازم نیست.

استاندار خوزستان همچنین در مورد وضعیت استان در قیاس با سایر استان‌های، گفت: میزان شیوع و کشندگی در خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور پایین تر است و استان از لحاظ میزان متوسط کشوری در این خصوص پایین تر می باشد.

انتهای پیام/
سیما منصوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز