خبرگزاری کار ایران

توصیه‌ی یک کارشناس ارشد آموزش و ارتقاء سلامت خوزستان برای مقابله با کرونا ویروس/ تنها راه شکست این بیماری، بسیج همگانی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۴۹۹

یک کارشناس ارشد آموزش و ارتقاء سلامت در خوزستان از مردم دعوت نموده تا جهت مقابله با کرونا ویروس متحد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمد جلالی می‌گوید: در این روزهای سخت که بیماری کرونا جان همه انسان‌های کره زمین را مورد تهدید قرار داده است، همه نهادهای دولتی و غیردولتی به‌نوعی در تلاش برای از بین بردن و شکست این ویروس منحوس و مهمان ناخوانده هستند ولی تاکنون بااین‌همه تلاش‌ها و بسیج نیروها و امکانات در برخی از استان‌ها ازجمله استان خوزستان، روزانه بر شمار افراد مبتلا و مرگ‌ برخی عزیزان افزوده می‌شود.

شاید این سؤال در ذهن خیلی‌ها خطور کرده که مسئولیت اصلی از بین بردن و مبارزه با این بیماری کیست؟ و بر عهده کدام سازمان یا نهاد است؟

در گپ‌های روزمره خیلی از ما، صحبت از کنترل این بیماری در کشورهایی مِن‌جمله چین و کره جنوبی می‌شود.

"چگونه این کشورها توانستند این بیماری را کنترل کنند؟"

واقعیت امر این‌ است که این ویروس کنترل نخواهد شد مگر اینکه همه اقشار جامعه احساس مسئولیت کنند و تک‌تکِ افراد خود را در قبال کنترل این بیماری مسئول بدانند.

مردم کشورهای چین و کره جنوبی این واقعیت را پذیرفتند و خطر را درک کردند، بطوریکه روزها خیابان‌های شهرهای آنان خالی از رهگذر بود تا توانستند زنجیره انتقال را بشکنند و بر این بیماری غلبه کنند.

دین مبین اسلام، همه‌ی ما را در قبال جامعه مسئول می‌داند. «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.» هر فردی هم در مورد خود و هم رعیت خودش، مسئول است.

هیچ‌کس نگوید که چرا دیگران این کار را نمی‌کنند؟ اقدام نکردن و صحیح عمل نکردن کسی، برای من و شما حجت نمی‌شود که ما هم رها کنیم؛ نه، ما باید آنچه را که صحیح می‌دانیم، عمل بکنیم؛ ولو دیگری انجام ندهد.

در خصوص این بیماری و در این شرایط سخت که سلامت همه در خطر است، ما از کوچک و بزرگ، در هر جایگاهی که باشیم باید در امر انجام و رعایت اصول پیشگیری و کنترل این بیماری قدم برداریم.

تنها راه شکست این بیماری بسیج همگانی است. نگذاریم افراد بی‌مسئولیت جان و سلامت ما را به خطر بیندازند. نگذاریم تجمعی همانند مراسم عروسی و عزاداری در محله، شهر و ... صورت گیرید.

از خودمان شروع کنیم. با عدم خروج از منزل زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم. بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم. و دیگران‌ را به رعایت این اصول توصیه کنیم.

و در آخر، به این باور برسیم که خطر بیماری کرونا جدی است و همه ما در معرض ابتلا به آن هستیم.

به امید سلامتی و ریشه کنی این ویروس با تلاش همگانی مردم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز