خبرگزاری کار ایران

ابلاغ محدودیت‌های جدید کرونایی توسط استاندار؛

تعطیلی ادارات، بانک‌ها و اصناف غیرضروری ۹ شهرستان خوزستان/ نزدیک شدن استان به آستانه‌ تحمل

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۸۹

استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران گفت: از فردا دوشنبه تا پایان هفته جاری، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیرضروری در ۹ شهرستان تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان؛ غلامرضا شریعتی، افزود: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و با تصمیم شورای تأمین استان جهت مدیریت بیماری کرونا تا پایان هفته، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضرور در شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر، هویزه و هندیجان تعطیل می‌باشند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان ما خارج از انتظار بوده و عمدتاً سرپایی هستند. اما تعداد بستری‌های ما به‌شدت افزایش  یافته است که این مسئله به دلیل افزایش میزان آزمون و بیماریابی و همچنین عدم اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در بعضی از شهرها بوده است.

استاندار خوزستان بیان داشت: تعداد بیمارانی که اعلام کردیم، سه برابر شده از طرفی هم بستری‌های ما ۶۰ درصد افزایش پیداکرده و این نشانه‌ی این است که ۲٫۵ برابر از این بیماران در خانه بستری می‌شوند و به دلیل کارکردی که سیستم‌های مراکز درمانی دارند و  بر اساس آن، از افرادی که با بیمار ارتباط دارند تست گرفته می‌شود و در صورت مبتلا بودنِ این افراد، آنان سریع‌تر شناسایی و قرنطینه شده تا جامعه آلوده نشود.

شریعتی ادامه داد: آمار استان خوزستان ازنظر میزان بروز و میرایی، کمتر از متوسط کشوری است البته یک سری تبلیغات سوء با نشر تصاویر کذب در فضای مجازی صورت گرفته است که واقعیت ندارد.

وی ضمن دعوت از تمامی ادارات و اصناف در این ۹ شهرستان، گفت: محدودیت‌های رفت‌وآمد را در بین این مناطق ایجاد خواهیم کرد و شرایط را به نحوی مدیریت می‌کنیم تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود و جمعه مجدداً این تصمیم بررسی خواهد شد و اگر لازم باشد تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: از ۱۱۰۰ تخت پیش‌بینی‌شده در این شرایط، ۵۱۰ تخت اشغال است و ۵۹۰ تخت دیگر خالی بوده و از ۱۹۷ تخت ICU، تعداد ۱۴۹ تخت اشغال است و در حدود ۴۰ تخت در بخش‌های ویژه بیماران کرونایی نیز خالی هستند.

استاندار خوزستان در پایان، گفت: خوزستان به سمت نزدیک شدن به آستانه تحمل این بیماری است لذا اگر کم‌توجهی صورت بگیرد، این بیماری از کنترل خارج شده و میزان ابتلا و مرگ افزایش می‌یابد.

براساس اعلام استانداری خوزستان، اصناف ضروری، شامل: داروخانه‌ها، سوپرمارکت ها، قصابی ها، خواربارفروشی ها و نانوایی ها می باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز