خبرگزاری کار ایران

دردنامه یک هنرمند/

شأن و منزلت معلمانی که رعایت نشد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۷۳

سید جلال خراسانی مدرس هنرهای تجسمی استان خوزستان، به بهانه گرامیداشت مقام معلم، یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، متن یادداشت این هنرمند خوزستانی که برای ایلنا ارسال شده، به شرح زیر است:

در چند روز گذشته پست‌ها و استوری‌های مختلفی را به شکل ویدئو و متن و... در پاسداشت مقام معلم دیدم و خیلی هم زیبا و دل‌نشین بود، خود نیز از محبت بی‌دریغ عزیزان و هنرجویان و... بی‌بهره نبودم.

باید بگویم اینجا هم از دبیرها و اساتید یکی از هنرستان‌های هنری و سینمایی پسرانه اهواز هم به نحو شایسته‌ای توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مانند سال‌های قبل تقدیر شد.

کسانی که سال‌ها با جان‌ و دل تمام وقت‌شان را گذاشتند و آنجا تدریس کردند، نه‌تنها حق‌التدریس چندین ماهشان را بیش از یک سال است پرداخت نکرده‌اند، نه‌تنها حقوق تدریس ماه اول و دوم سال ۹۷ را آخر سال پرداخت کرده‌اند، نه‌تنها قرارداد سالم و کاملی نبستند، نه‌تنها بیمه‌شان نکردند، نه‌تنها عذرشان را خواستند و بی‌حرمتی به اشکال مختلف کردند و دریغ از یک پیام نه برای عذرخواهی بلکه دلجویی،! به دیگران و دانش آموزان هم گفتند به دلیل اینکه حقوق‌شان دیر شد رها کردن رفتند.

حالا بعد از یک سال و نیم با واسطه تماس می‌گیرند که اگر می‌شود از حق‌تان کم کنید تا پرداخت کنیم.

مدت زیادی سکوت کردیم تا شان و منزلت معلم زیر سؤال نرود و حرمتی شکسته نشود، تا احترام حفظ شود ولی ظاهراً بی‌توجهی و بی‌حرمتی به خود ما بیشتر شد.! جالب است وقتی سکوت را بشکنیم به‌جای عذرخواهی و دلجویی محکوم می‌شویم.

فقط این وسط از بعضی دوستان همکار و اساتید در تعجبم همین، و از مدیریت بدون اشکال فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم برای تمام بی‌توجهی و بی‌حرمتی‌ها به معلمین. این است حکایت با جان‌ودل کار و تدریس کردن در این استان.

ظاهراً همه‌چیز در این استان عادی است و ما بیخود جوش می‌زنیم .! ...

در آینده شاید بیشتر نوشتم در مورد جایی که خود دانش‌آموخته آنجا هستم و بعد مدرسش شدم که چگونه استعدادهایش را هدر می‌دهد، که می‌توانست بعد از این همه سابقه تأسیس و مدیریت درست تبدیل به یک برند در پرورش استعدادهای هنری از راه تحصیل شود ولی زهی خیال باطل.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز