خبرگزاری کار ایران

به صورت ویدیو کنفرانس؛

جشنواره امتنان از کارگران خوزستان برگزار شد/ معرفی برگزیدگان و تقدیر از دبیر اجرایی خانه کارگر استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۴۳۵

سی و یکمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کار و واحدهای نمونه استان خوزستان به مناسبت هفته کارگر با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، امروز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه، سی و یکمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کار و واحدهای نمونه استان خوزستان به مناسبت هفته کارگر با حضور مهدیان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشور از طریق ویدئو کنفرانس با حضور ارسلان غمگین مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان، جلیل کرمی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان، اعضای کمیته بزرگداشت هفته کارگر استان، فرمانده بسیج کارگری و کارگران نمونه گروه های کار و واحدهای نمونه کارگری استان همچنین جمعی از شرکای اجتماعی نظیر دبیر اجرایی خانه کارگر استان، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار اهواز و نمایندگانی از جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد.

در این جلسه ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان اظهار کرد: طبق روال همه ساله وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور تشویق و افزایش روحیه کار در نیروهای مولد، متخصص، مخترع و مبتکر در جهت خودکفایی و خودباوری، همچنین فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای تبادل اطلاعات، تجارب و مهارت های علمی و تجربی در جامعه کار و تولید اقدام به برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در سطح کشور می‌کند.

وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره تشویق جامعه کار و تولید به بهره‌گیری از الگوی اسلامی کار و ایرانی تلاش در جهت ارتقاء مهارت های شغلی و انتقال دانش و تجربیات و همکاران و همچنین ارائه شیوه های نوین در کار با اختراع ابتکار و اصلاح و راه‌اندازی سیستم و تجهیزات است.

غمگین در خصوص چگونگی روند انتخاب نخبگان، تصریح کرد: انتخاب نخبگان جامعه کار و تولید در سه مرحله و سه سطح(مرحله مقدماتی در سطح کارگاه و کارخانه، مرحله نیمه نهایی در سطح استان و مرحله ملی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس نظام نامه جشنواره ملی و استانی امتنان با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها در سه بخش اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص فرآیند انتخاب این افراد، خاطرنشان کرد: فرآیند برگزاری این جشنواره از ۲۰ مهرماه ۹۸ در سراسر کشور آغاز شد و از ابتدای آذر ماه ۷۶۴ درخواست از سوی کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه در سه بخش صنعت خدمات و کشاورزی در سامانه این جشنواره ثبت گردید و مدارک متقاضیان توسط هیئت داوران استانی جشنواره بررسی و واحدهای مورد نظر مورد بازرسی قرار گرفتند و در نهایت پس از امتیاز بندی متقاضیان، افراد نمونه به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند.

وی عنوان کرد: در جشنواره به تفکیک در بخش صنعت ۲۱۶ نفر، در بخش کشاورزی ۱۶۴ نفر، در بخش خدمات ۳۷۶ نفر و در بخش واحدهای نمونه استانی ۸ واحد ثبت نام کردند، همچنین علاوه بر شناسایی و انتخاب خانه های بهداشت کارگری برتر، نسبت به انتخاب برترین خانه بهداشت از بین خانه‌های بهداشت برتر و همچنین انتخاب کارفرمای سلامت محور براساس رای داوران استان و وزارت متبوع اقدام شد تا بدین ترتیب و با توجه به موضوعیت بحث شیوع کرونا در این ایام از این برگزیدگان برای اولین بار در جشنواره امتنان تقدیر گردد.

غمگین خاطرنشان کرد: حمایت بانک توسعه تعاون از تولیدکنندگان استان خوزستان شایسته تقدیر است و بسیاری از واحدهای برگزیده کارگری به نقش حمایتی این بانک از واحدهای تولیدی و کارگران عزیز اذعان دارند.

در ادامه حجت اله مهدیان، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مراسم سی و یکمین جشنواره امتنان خوزستان، اظهار کرد: کارگران و نیروهای انسانی شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی مهم‌ترین رکن فرآیند تولید محسوب می‌شوند که تکریم و امتنان از این عزیزان می‌تواند تا حدی پاسخگوی تلاش‌ها و زحمات آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اهمیت راهبردهای اقتصادی کشور در سال جهش تولید، گفت: تأمین سرمایه و منابع مالی موردنیاز واحدهای تولیدی از مهم‌ترین ابعاد ایجاد شرایط بهینه تولید در واحدهای صنعتی و تعاونی است از این‌ رو بانک توسعه تعاون در راستای تأمین مالی کارآفرینان و تولیدکنندگان، توان تسهیلاتی و اشتغال‌زایی خود را معطوف به حمایت مالی از این واحدها نموده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تصریح کرد: حضور بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی به‌عنوان بانک عامل طرح‌های توسعه‌ای و اشتغال‌زایی فرصت‌های مناسبی را برای بهره‌مندی واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی و خدمات وابسته ایجاد نموده است و واحدهای اقتصادی استان با ارائه طرح‌ها به دستگاه‌های اجرایی استان خوزستان و ارائه معرفی‌نامه به بانک می‌توانند از تسهیلات توسعه‌ای و اشتغال‌زایی بانک توسعه تعاون استفاده نمایند.

مهدیان با اشاره به آغاز مرحله پنجم اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین اجرای طرح تسهیلات موضوع تبصره 18 قانون بودجه، عنوان کرد: تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال 98 با رشدی بالغ‌ بر 50 درصد مواجه بوده است و هدف‌گذاری تسهیلاتی بانک در سال 99 نیز تکرار این رشد 50 درصدی خواهد بود و بیشترین تمرکز بانک نیز حمایت از واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی است.

وی همچنین با تقدیر و امتنان از برگزیدگان کارگری استان، گفت: به هرکدام از بیست برگزیده این جشنواره، تسهیلات قرض‌الحسنه 100 میلیون ریالی پرداخت خواهد شد.

جلیل کرمی برجویی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خوزستان نیز در ادامه این جلسه، یاد آور شد: عملکرد این بانک در استان خوزستان موجب افزایش ظرفیت اشتغال استان گردیده است و این بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تسهیلات موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه، تسهیلات جبران خسارت سیل، تسهیلات اشتغال خانگی و معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی همکاری مناسبی با دستگاه‌های اجرایی برقرار نموده است.

لازم به ذکر است، محی الدین رحمانی کارگر نمونه بخش صنعت از شرکت فولاد اکسین و ناصر مجیدی مدیر شرکت کشت و صنعت امام خمینی به عنوان واحد نمونه استان معرفی شدند، همچنین جعفر مطیعی مدیر شرکت سیمان بهبهان به عنوان کارفرمای سلامت محور معرفی شد.

 همچنین ۳ نفر از کشت و صنعت امیرکبیر به عنوان عضو کارگروه کار نمونه و یک نفر از کشت و صنعت امام خمینی به عنوان کارگر نمونه در بخش کشاورزی معرفی شدند.

لازم به ذکر است، پنج نفر از کشت و صنعت نیشکر دهخدا به عنوان عضو کارگروه کار نمونه بخش صنعت و چهار نفر از کشت و صنعت امام خمینی به عنوان عضو کارگروه کار نمونه بخش خدمات و یک نفر از شرکت زهره عمران امیدیه میانکوه به عنوان کارگر نمونه بخش خدمات معرفی شدند.

 همچنین دو نفر از شرکت شیر پگاه خوزستان به عنوان بهداشتیار برترین خانه بهداشت و یک نفر از شرکت حریر خوزستان به عنوان بهداشتیار خانه بهداشت برتر انتخاب و معرفی شدند که از همه این عزیزان در این مراسم با اهدا لوح تقدیر قدردانی شد.

در این مراسم از زحمات قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان نیز تقدیر گردید.

گفتنی است، در پایان مراسم از زحمات شرکای اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

جشنواره امتنان از کارگران خوزستان برگزار شد/ معرفی برگزیدگان و تقدیر از دبیر اجرایی خانه کارگر استان

جشنواره امتنان از کارگران خوزستان برگزار شد/ معرفی برگزیدگان و تقدیر از دبیر اجرایی خانه کارگر استان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز