خبرگزاری کار ایران

سلمان زاده اعلام کرد:

آغاز مانور تشدید نظارت بر بازار در جنوب غرب خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۳۸۶

مانور تشدید نظارت بر بازار با توجه به بازگشایی برخی صنوف در جنوب غرب خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، شکراله سلمان‌زاده در بخشی از صحبت های خود در آیین آغاز به کار مانور تشدید نظارت بر صنوف و بازارهای جنوب غرب خوزستان، اظهار داشت: بنا به تصمیمات اتخاذشده بعضی از اصناف بازگشایی شدند، ولی این نباید به این معنا باشند که مردم فکر کنند که همه چیز تمام شده است و با این تصور به خیابان بیایند.

وی بیان کرد: با مدیریت خوب فرمانداران ما، شهرستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان حتی در بعضی موارد پیشگام بودند و خوشبختانه اگر امروز نتیجه بعضی موضوعات را می‌بینیم این آمار ماحصل تصمیمات گذشته در جنوب غرب خوزستان بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: امیداور هستیم که با توجه به رویکرد جدید شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در منطقه نباشیم و این را بدانیم که هنوز بسیاری از افراد ناقل بدون علامت هستند و کماکان تنها راه مبارزه به این ویروس، ایجاد محدودیت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه وظیفه ما در این روزها سنگین‌تر شده است، افزود: برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند باید تلاش بیشتری داشته باشیم و اصناف پرخطر قطعا باید باز هم تعطیل بمانند و اصنافی هم که شروع به کار خواهند کرد باید با رعایت ضوابط و اعمال محدودیت‌ها بازگشایی شوند..

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جهاد عمومی نیاز دارد، گفت: فرماندارن منطقه در این ایام بسیار خوب عمل کردند و امیدواریم که باز هم با کار گروهی شرایط را مدیریت نماییم.

سلمان‌زاده بیان کرد: در حال حاضر چیزی که بنده را نگران می‌کند حضور مردم در خیابان‌ها و بازارها است که باید این موضوع مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در آستانه نوروز مانور تشدید نظارت بهداشتی بر بازار در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان اجرایی می‌شد که امسال با توجه به تعطیل شدن بازار به دلیل شیوع کرونا، این مانور از امروز در منطقه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا با توجه به بازگشایی برخی صنوف، نظارت در منطقه بیشتر شود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان نیز ضمن تقدیر از همه کسانی که در صف مقدم مبارزه با این ویروس نامرئی، منحوس و ظالم هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب مدال افتخار این راه را بر گردن پزشکان و پرستاران زیبنده دانسته‌اند که این بسیار باارزش است.

وی همچنین از نیروهای مسلح، شهرداری، آتش‌نشانی، صدا و سیما و اهالی رسانه که در مسیر فرهنگ‌سازی برای مبارزه با کرونا نهایت تلاش خود را داشته‌اند تقدیر کرد و افزود: در این بین مراکز مذهبی، نمازهای جماعت و جمعه نیز نهایت همکاری را با متولیان سلامت جامعه داشتند.

نماینده ولی فقیه در آبادان تصریح کرد: برای اجرای صحیح فاصله‎گذاری هوشمند در جامعه باید فرهنگ‌سازی کرد، خیلی‌ها هنوز این ویروس را باور نکرده‌اند و باید برای حفظ جان و سلامت مردم در میدان ایستاده و موضوع را مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: در این بین نباید نباید از معنویت غافل بشویم و نباید توسل به حضرت ولیعصر(عج) را فراموش کنیم.

سید زین‌العابدین موسوی، فرماندار ویژه آبادان نیز ضمن خست نباشید به تلاشگران عرصه سلامت، اظهار کرد: کرونا این روزها همه را تهدید می‌کند و فقیر و غنی و مسئول و غیرمسئول را نمی‌شناسد.

وی بیان کرد: شکست کرونا استراتژی ویژه خود را دارد و ما همه باید در برابر این ویروس محافظت لازم را داشته باشیم.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: شکست کرونا سطح و فرهنگ ویژه ای را لازم دارد و در این بین نگرانی و گرفتاری ما مربوط به بازار است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که قرنطینه را در منطقه آغاز کردیم با هجمه‌هایی مواجه شدیم، ولی امروز شاهد آن هستیم که تثبیت شرایط فعلی محصول همان تصمیمات است.

موسوی ادامه داد: آبادان با افراد ساکن و در حال تردد چیزی حدود 500هزار نفر جمعیت دارد، اما با اقدمات صحیح شاهد هیچگونه طغیان بیماری در این شهرستان نبودیم و این نشان از تلاش دانشکده علوم پزشکی آبادان و سایر متولیان امر بوده است.

وی همچنین از سران عشایر منطقه به خاطر مدیریت مجالس عمومی در شرایط کنونی قدردانی کرد.

در ادامه محمد حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر نیز بیان کرد: یک نکته که دبیرکل سازمان بهداشت جهانی به آن اشاره کرده است جنگیدن با کرونا و استفاده از واژه جنگ در مبارزه با این ویروس است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ بالذات یک رویکرد تدافعی و یک رویکرد تهاجمی دارد و امروز بخش امنیت بین‌المللی در حوزه سلامت به خطر افتاده است و در این جنگ شاهد هستیم که قدرت‌های بزرگ دنیا با تجهیزات بسیار نظامی و اقتدار سیاسی در این بخش عاجز شده‌اند.

فرماندار ویژه خرمشهر عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که دولت‌های ضعیف‌تر در مبارزه با کرونا بهتر عمل کرده‌اند و دولت‌های مستکبر بیشتر درگیر این موضوع هستند.

وی افزود: برای مبارزه با کرونا قطعا باز هم به مشارکت و همراهی اجتماعی نیاز داریم و در شرایط کنونی باید در بحث فاصله‌گذاری هوشمند با برگزاری جلسات مختلف موضوع را مدیریت نماییم.

حیدری گفت: دنیای بعد از کرونا دنیای متفاوتی خواهد بود و در یک جامعه اسلامی و مذهبی مثل ایران این تغییر رفتارها بسیار مهم هستند.

وی با تاکید بر این موضوع که در خرمشهر همه اقدامات برای مبارزه با کرونا انجام شد، عنوان کرد: در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان به دلیل اقدامات خوب انجام‌ شده شاهد طغیان بیماری نبودیم و مدیریت شرایط امروز بسیار مهم است و باید کاری کنیم که در ماه‌های آینده نیز دچار طغیان نشویم.

این آیین با حضور حداقل افراد و مسئولان و با فاصله تعیین شده طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت برگزار شد و کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان بعد از برگزاری مراسم به صورت رسمی مانور نظارت بر بازار و صنوف را آغاز کردند.

آغاز مانور تشدید نظارت بر بازار در جنوب غرب خوزستان

آغاز مانور تشدید نظارت بر بازار در جنوب غرب خوزستان

آغاز مانور تشدید نظارت بر بازار در جنوب غرب خوزستان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز