خبرگزاری کار ایران

حجاریان مطرح کرد:

بزودی جلسات الکترونیک رسیدگی قضائی در خوزستان انجام می پذیرد

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۴۰۹

معاون توسعه قضائی و دادگستری کل خوزستان گفت: دادگستری کل استان بزودی برگزاری دادگاه ها و رسیدگی های قضائی را بصورت الکترونیک(ویدئوکنفرانس) آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندان های خوزستان، اولین نشست ستاد کنترل و کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضایی استان خوزستان در سال جدید با حضور حجت الاسلام حسن زاده، قاضی افتخاری، قاضی حجاریان، قاضی خلفیان، معاونین قضائی رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندانها،  و دادستان‌های حوزه های قضایی که زندانیانشان در ندامتگاه های مرکز استان نگهداری می شوند و ظهری و لطفی دادیاران ناظر زندان های اهواز، در محل اداره کل زندان های خوزستان برگزار شد.

قاضی حجاریان در این نشست با اشاره به تکالیف قانونی، سیاستها و اولویت های ترسیمی ریاست معزز قوه قضائیه و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان پیرامون ضرورت استفاده از فن آوری های نوین در روند توسعه قضائی و عدالت کیفری، اظهار داشت: دادگستری کل استان بزودی برگزاری دادگاه ها و رسیدگی های قضائی را بصورت الکترونیک(ویدئوکنفرانس) آغاز خواهد کرد.

معاون توسعه قضائی و فن آوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان افزود: برای این منظور بزودی دفاتر ویژه کنفرانس قضائی در تمامی مجتمع های قضائی مرکز استان و شهرستانها راه اندازی می گردد، به این ترتیب نه تنها در راستای ضرورت های ارتقاء سلامت و فاصله گزاری اجتماعی در عصر مقابله با کرونا اقدام می گردد در کاهش اعزام بدرقه زندانیان و کاهش روند اطاله دادرسی نیز شاهد شتاب کار خواهیم بود.

این مقام ارشد قضائی دادگستری کل خوزستان، همچنین از توسعه اختصاصی شبکه CMS قضائی بین دادگستری کل و شعب دایاری ناظر زندان در ندامتگاه های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این شبکه شتاب در رسیدگی به پرونده های دارای زندانی و توسعه قضائی را شاهد خواهیم بود.

وی در خاتمه از آغاز به کار فعالیت حوزه معاونت اجرای احکام  کیفری در دادگستری کل خوزستان خبر داد و گفت: این حوزه روند توسعه قضائی و عدالت کیفری و روند اجرای احکام کیفری را در تمامی حوزه های قضائی استان  متحول و پویاتر خواهد نمود و شاهد شتاب مؤثرتر روند کاهش جمعیت کیفری بواسطه ن خواهیم بود.

گفتنی است، در ادامه این نشست مسئولین قضائی و زندانهای حاضر در جلسه بر ضرورت توسعه بازدیدهای مراجع قضایی از زندان ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات زندانیان و اعطای هدفمند امتیازات به زندانیان واجد شرایط تاکید نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز