خبرگزاری کار ایران

غمگین خبر داد:

ثبت درخواست ۲۲ هزار خوزستانی در سامانه بیمه بیکاری استان

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۱۶۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ثبت درخواست ۲۲ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین اظهارکرد: تاکنون حدود ۲۲ هزار نفر خوزستانی در سامانه بیمه بیکاری درخواست‌های خود را ثبت کرده اند.

وی افزود: پایش و تایید نهایی بیکار شدگان ناشی از کرونا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی و تفکیک است و بعد از آن به استان ها اعلام می شود.

غمگین گفت: واحدهایی که نیروهای شان مشمول حوادث غیرمترقبه (بیکاری ناشی از کرونا) هستند متشکل از ۱۰ دسته شغلی و فعالیت های زیربخش آن بوده که در دستورالعمل منعقده معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی قید شده و به استان ها اعلام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، شمار مقرری بگیران استان را ۸ هزار و ۹۰۰ نفر برشمرد و گفت: از میان ۲۲ هزار نفر ثبت نام شده تاکنون، طبق پالایش اولیه در ستاد، حدود ۱۸ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری بوده که به زودی پس از پالایش نهایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری سازمان تامین اجتماعی دو لیست واجدین شرایط شامل حوادث غیر مترقبه و متقاضیان عادی جبرای انجام سایر مراحل به استان اعلام خواهد شد.

وی افزود: پس از دریافت لیست مشمولان حوادث غیرمترقبه از ستاد و ارسال به شهرستان‌إها در نامه ای از سوی اداره کار هر شهرستان به شعب بیمه معرفی می‌شوند و تامین اجتماعی نیز اقدام به پرداخت مقرری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز