خبرگزاری کار ایران

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان مطرح کرد:

مراجعه ۳۲ نفر به بیمارستان‌های آبادان به دلیل مصرف الکل/ فوت ۲ شهروند آبادانی

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۶۵۷

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۳۲ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف نادرست الکل به بیمارستان‌های این دانشکده مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، هوشان شریعتی امروز پنجشنبه ۱۴ فروردین ماه‌ با بیان اینکه از این تعداد متاسفانه ۲ نفر در بیمارستان شهید بهشتی آبادان فوت کردند، اظهار کرد: از این ۳۲ نفر ۱۴ نفر به بیمارستان شهید بهشتی آبادان، ۸ نفر بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر، ۵ نفر بیمارستان ۱۷ شهریور آبادان و ۵ نفر نیز به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان مراجعه کردند.

وی افزود: از آمار یادشده ۱۴نفر نیاز به بستری داشتند و ۱۸ نفر نیز بعد از درمان ترخیص شدند.

شریعتی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص باور غلط مصرف الکل برای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: نکته‌ای که لازم است به آن توجه جدی شود این است که در تهیه محلول‌های استاندارد ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح تماس، الکل متیلیک یا متانول جایگاهی ندارد و این امر نشأت گرفته از سمی بودن این ماده است که در تماس با پوست، جذب بدن شده و متناسب با میزان جذب پوستی، عوارضی همچون کوری، مسمومیت کلیوی و مرگ را به دنبال خواهد داشت.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه با توجه به اخطار و برچسب مندرج بر روی فرآورده های ضدعفونی کننده، در مجاز بودن استفاده از آن محلول برای سطوح دارای تماس با پوست بدن انسان اطمینان حاصل کنید، عنوان کرد: یافته‌های اخیر علمی نشان می‌دهد که شرب مشروبات الکلی حتی با حجم کم دارای عوارض بوده و سلامت انسان را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز