خبرگزاری کار ایران

سلمان زاده در گفت وگو با ایلنا:

درمان ضد ویروسی بر روی ۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا/ تست مطالعات در دو استان مازندران و تهران/ هنوز دارویی کشف نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۳۰۳

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: درمان ضد ویروسی که بر روی ۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشکده انجام‌ شد پس از تایید کمیته علمی وزارت بهداشت در دو استان مازندران و تهران بر روی ۵۰۰ نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، شکرالله سلمان‌زاده امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه، اظهار کرد: نتیجه مثبت درمان ضد ویروس بر روی مبتلایان به کرونا پس از مطالعاتی که صورت گرفت، مشخص شد و ما این مسئله را به کمیته علمی وزارت بهداشت ارجاع دادیم و در آنجا ضمن تایید آن مقرر شد این درمان به صورت پایلوت در دو استان مازندران و تهران بر روی جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر انجام شود که اگر با تعداد قابل قبولی بیمار درمان شده مواجه شویم به صورت کلی طرح اجرا شود.

وی افزود: این درمان در حال حاضر در حال انجام است و داروی به کار رفته در این‌ درمان کشف و یا ساخته نشده است، بلکه یک داروی ضد ویروس شناخته شده با عوارض بسیار کم است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن انتقاد از عدم همکاری مردم شهرستان‌های خرمشهر و شادگان در کنترل شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هنوز برخی بازارهای سنتی در خرمشهر و شادگان باز هستند و جمعیت زیادی در این بازارها تردد می کنند که می‌تواند کانون و مرکز شیوع کرونا در این شهرستانها باشد، مردم باید بدانند اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند امیدی به کنترل این ویروس وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این مسئله شوخی بردار نیست؛ مسئولان باید در این خصوص جدیت بیشتری به خرج دهند و حتی در برخی موارد اگر نیاز است به قوه قهریه متوسل شوند تا بتوانیم روند شیوع این ویروس را کنترل کنیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز