خبرگزاری کار ایران

شریعتی در گفتگوی تلویزیونی با مردم خوزستان:

مردم سیزده بدر در خانه بمانند/ کاهش آمار ابتلا نباید موجب بی تفاوتی مردم به خود مراقبتی شود/ مردم تجمعات نا متعارف را به سامانه ۱۱۱ اعلام کنند 

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۱۵۱

استاندار خوزستان گفت: روند موفق کنترل کرونا در خوزستان مرهون همراهی مردم و انجام اقدامات مداخله گرانه است، اما این روند کاهش ابتلا نباید موجب بی تفاوتی شود و مبارزه با این‌ویروس تا خاموشی کامل آن باید با جدیت ادامه داشته باشد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه سه شنبه 12 فروردین ماه در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم خوزستان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و آمار و اطلاعات مربوط به بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی و همت خوب مردم استان و تمهیدات و اقدامات صورت گرفته تا امروز در کنترل این اپیدمی عملکرد موفقی داشته ایم و امیدواریم این روند را همچنان ادامه داده و به سمت فروکش کردن این بیماری حرکت کنیم.

وی افزود: همه مردم باید با همراهی و همدلی با نیروهای دولتی و بخش‌های پزشکی و درمانی در کنار یکدیگر با ویروس کرونا مبارزه کنند و زمان آن فرا رسیده که همگان یکدل و متحد بر این بیماری غلبه کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: در این روزهای پیش‌رو لحظات بسیار مهمی را تجربه خواهیم کرد و در این شرایط حساس نیازمند تصمیم‌های قوی و بی‌سابقه و همکاری شما مردم عزیز هستیم.

شریعتی تصریح کرد: ما نباید فکر کنیم با کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر به پیروزی رسیده‌ایم و نسبت به بیماری کرونا بی تفاوت شویم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: هیچ چیز بدتر از این نیست که قبل از ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، آن را دستکم بگیریم و فکر کنیم شرایط عادی شده است. همه فرمانداران و مدیران باید بصورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه براجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت دقیق داشته‌باشند.

شریعتی بیان کرد: ویروس کرونا در کنار رنج‌ها و مشکلاتی که برای ما بوجود آورد و موجب فقدان تعداد زیادی از هموطنان عزیز ما شد، حتی موجب سختی و محنت برای پرستاران و کادر درمانی شد، اقتصاد و معیشت بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی را به مخاطره انداخت، اما یک رهاورد بزرگ داشت و آن همبستگی و همدلی و همراهی اجتماعی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی است که همگان باید در جهت پاسداشت و حفظ آن تلاش کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همه تلاش‌هایی که در استان صورت گرفته‌است با هماهنگی و پشتیبانی علمی و نظری دستگاه‌های ذیصلاح درمانی و بهداشتی است و هدف مشترک همه این محدودیت‌ها و کنترل های سختگیرانه حفظ سلامت مردم استان در مقابل ویروس کرونا است و در این مسیر بدون هیچ تعارف و مماشاتی ثابت قدم هستیم.

وی عنوان کرد: از همه بزرگان اقوام و طوایف درخواست می کنم که این عزیزان هم به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند و توصیه‌های خود مراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در این جامعه پیرامون خود ترویج دهند.

شریعتی گفت: یکی از مهمترین سنت‌های ما ایرانیان نوروز است که در این ایام، مردم همکاری بسیار خوبی داشتند و با رعایت اصول خود مراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خواست مدیران و مسئولان بهداشتی و درمانی پاسخ مثبت دادند و در خانه ماندند، دید و بازدید را به آینده موکول کردند و در همین راستا از همگان می‌خواهم سفرهای مربوط به روز سیزده فرودین را متوقف کنند و این روز را در خانه بمانند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تمام ظرفیت‌های نیروی انتظامی و بسیج در این روز برای کنترل مبادی خروجی شهرهای مختلف استان بکارگیری می شوند. برای روز طبیعت از شما می‌خواهم از هرگونه تجمع خودداری کنید، حتی از تجمع‌های خانوادگی در منزل نیز پرهیز کنید.

شریعتی تصریح کرد: کنترل سختگیرانه‌ از محلات و شهرها جهت جلوگیری از خروج مردم از شهرها و روستاها انجام می شود. با ماندن در خانه در این روز به کاهش زنجیره انتقال ویروس، کمک بزرگی خواهیم کرد.

وی توضیح داد: با وجود همراهی و رعایت اکثریت شهروندان نگرانی ما متوجه افرادی است که نسبت به خطر ابتلا و شرایط سرایت این بیماری بی‌تفاوت هستند و این بی‌تفاوتی بزرگترین خطر برای سلامتی آحاد مردم خوزستان می باشد که باید با تذکر با این مسئله مبارزه شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: نیک می دانیم شرایط موجود برای شما و خانواده های تان سخت است اما سخت تر از آن این است که جان عزیزان شما عزیزانم را در خطر ببینم. پس با عدم برگزاری آئین سیزده بدر یا روز طبیعت در امسال با حضور در کنار خانواده خود در منزل تندرستی خود را بیش از پیش تضمین نماییم.

شریعتی اشاره کرد: تمامی دستگاه های فرهنگی و آموزشی با بهره گیری از بستر فضای مجازی بهترین شرایط را برای گذران اوقات فراغت برای خانواده ها به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما همچنان با مداخلاتی از جمله کنترل در ورود و خروج و برخی محدودیت‌ها که بر اساس آگاهی نسبت به شرایط موجود است می کوشیم سلامتی شما شهروندان را تأمین کنیم و برای این کار اکیپ‌های بازرسی را از ۵۶ بازرس در ابتدای سرایت این ویروس به ۸۵ نفر در سطح استان ارتقا دادیم که به صورت برخط گزارش‌های میدانی را از طریق سامانه‌های بازرسی در اختیار بنده قرار می دهند.

شریعتی اضافه کرد: همچنان از مردم خوزستان می خواهم در صورت مشاهده تجمعات نامتعارف و یا رعایت عدم رعایت برخی صنوف گزارش های خود را با سامانه ۱۱۱ یا سامد به ما اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری و برخورد شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در روزهای سخت و بحران باید کنار هم ماند و با هر ابزاری به کمک جامعه پرداخت و این یک شاخصه بزرگ مردم خوزستان است. بیایید با همدیگر این بحران را نیز با رعایت، دستورهای بهداشتی و فاصله فیزیکی حل کنیم.

شریعتی در پایان گفت: برای اینکه روزهای بهتر و امیدوارنه‌تری در آینده داشته باشیم باید این روزها را با همدلی و همبستگی با کمترین آسیب با خود مراقبتی پشت سر بگذاریم تا در آینده بتوانیم در کنار پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، پدران و مادران، خواهران و برادران و دوستان و بستگان خود باشیم.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز