خبرگزاری کار ایران

کیانی در گفتگو با ایلنا:

تعطیلی کلیه پارک های جنگلی و عرصه های طبیعی خوزستان در روز طبیعت/ به کمپین "امسال در روز طبیعت در خانه میمانیم"، بپیوندید/ آماده باش همه یگان‌های حفاظتی و جنگل بانها

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۰۶۰

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: کلیه پارک های جنگلی در سطح استان مانند پارک گمبوعه در اهواز، سلمان فارسی در بهبهان، پارک لاله در دزفول و دیگر پارک ها در شهرستان های مختلف و مناطق جنگلی و اراضی مرتعی در روز طبیعت مسدود شده و اجازه ورود به آنها داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کوروش کیانی اظهار کرد: همگام‌ با ستاد مقابله با ویروس کرونا از مردم درخواست می کنیم در روز ۱۳ فروردین موسوم به روز طبیعت در خانه بمانند و با مسئولین در تلاش برای قطع زنجیره انتقال کرونا همکاری کنند.

وی افزود: هر ساله برای روز طبیعت یه سری برنامه و تمهیدات اندیشیده می شود؛ امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به این برنامه ریزی ها به صورت ویژه تری نگاه شده است.

کیانی تصریح کرد: پارک های جنگلی در سطح استان مانند پارک گمبوعه در اهواز، سلمان فارسی در بهبهان، پارک لاله در دزفول و دیگر پارک ها در شهرستان های مختلف مسدود شده و اجازه ورود به آنها داده نمی شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد: اکیپ های گشت و مراقبت به صورت شبانه روزی در مناطق جنگلی همراه با یگان حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و نیروی انتظامی در جلوگیری از ورود مردم به عرصه های طبیعی همگام هستند.

وی بیان کرد: به هیچ عنوان اجازه اتراق در گردشگاه های طبیعی، مناطق جنگلی و اراضی مرتعی به مردم داده نخواهد شد، پس بهتر است مردم در خانه بمانند و از حضور در این اماکن منصرف شوند.

کیانی یاد آور شد: در برخی گلوگاه های مهم استان که متاسفانه در این فصل از آنها برای قاچاق محصولات فرعی جنگل ها و مراتع مانند گیاه اندشت و تره کوهی و ...، استفاده می شود، ایست های بازرسی قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: کلیه گروهبان ها و جنگلبانها در سراسر استان در حالت آماده باش قرار دارند و گشت ها را به صورت مستمر انجام‌ می دهند؛ همچنین تفاهم‌نامه ای با پلیس پیشگیری و پلیس راهور استان منعقد کرده ایم که اتفاقاتی که در عرصه های طبیعی رخ میدهد را به ما گزارش دهند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری خوزستان اشاره کرد: با برقراری کشیک های شبانه روزی در سطح استان و شهرستانها اطلاعلات مربوط به اتفاقات و وقایعی که در عرصه های طبیعی رخ میدهد، مانند قطع درخت، حریق و تخریب و تصرف اراضی را جمع آوری کرده و رصد می کنیم.

وی با بیان اینکه این محدودیت ها از ابتدای تعطیلات اعمال شده است، تاکید کرد: محدودیت ها در روز طبیعت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن تشدید می شود.

کیانی بیان کرد: در کنار این موارد پروژه هایی در خصوص مقابله با گرد و غبار نیز انجام دادیم که کار با شدت و حدت در حال پیشروی است. نگهداری از پوشش های گیاهی در عرصه هایی که کانون های گرد و غبار هستند برای ما مهم است تا در فصل گرما به مشکل برخورد نکنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری خوزستان از راه اندازی کمپین "امسال در روز طبیعت در خانه می‌مانیم"، به همت انجمن های مردم نهاد و همیاران طبیعت خبر داد و گفت: از مردم دعوت می کنیم به این کمپین بپیوندند و در روز طبیعت در خانه بمانند و به قطع کردن زنجیره انتقال کرونا در کشور کمک کنند تا جامعه هر چه زودتر به شرایط عادی و سلامت بازگردد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز