خبرگزاری کار ایران

تدابیر پیشگیرانه برای مبارزه با کرونا در آبادان؛

جاده بندر امام خمینی- آبادان مسدود می‌شود/ برخورد قضایی و اعمال قرنطینه ورود و خروج

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۲۹۴

فرماندار ویژه آبادان از اجرای محدودیت‌های سختگیرانه جدید در این شهرستان به منظور مبارزه با کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، سیدزین‌العابدین موسوی ضمن تشریح آخرین اقدامات در خصوص مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: امروز آخرین تذکرات به بساطی‌های حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم دریایی داده شد که به وسیله بلندگو به صورت مکرر اطلاع رسانی شد تا  دکه‌ها و بساطی‌ها فورا فعالیت خود را متوقف سازند و یقینا در صورت عدم تمکین برخورد قضائی خواهد شد.

وی از بسته شدن جاده بندر امام خمینی به آبادان خبر داد و گفت: جاده بندر امام خمینی _آبادان از فردا مسدود است و ورود فقط برای آبادانی‌های مقیم از کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترل‌های جدی امکان پذیر خواهد بود و پس از جمعه هم ورود و خروج شهر قرنطینه خواهد شد.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: از این پس نیز ورودی آبادان از خروجی سه راه دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می‌شود. همچنین از جمعه جاری تا جمعه آتی آبادان قرنطینه ورود و خروج می‌شود؛ یعنی هیچ خودرویی حتی آبادانی اجازه خروج و ورود به آبادان را ندارد.

تعطیلی بازارها

موسوی با بیان اینکه مقرر شده از فردا خروجی‌های خرمشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترل‌های ویژه انجام شود، توضیح داد: چنانچه مسافرین هوایی به آبادان رفت و آمد غیر ضروریشان را لغو نکنند، حتما در مکانی برای حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. ضمنا در طول قرنطینه اجازه ورود کالا ندارند.

وی در خصوص ادامه  فعالیت اصناف در آبادان تصریح کرد: به غیر از نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه فروشی‌های مسقف، بنکداران ارزاق عمومی، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌های مسقف سایر کسبه و بازار تحت هر عنوانی تعطیل و فعالیت آنها در هر نوع و صنفی تخلف است و دستگاه قضائی مصمم به برخورد قانونی است.

فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر اینکه قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که مردم عزیز شهرستان آبادان تصمیمات سختگیرانه را اجرا کنند، عنوان کرد: کلید اصلی قطع زنجیره کرونا، فاصله گرفتن از همدیگر، دست ندادن، قرنطینه خانگی، پاسخ بی تعارف به میهمانان، زیر سئوال بردن همسایگان و بستگانی که میهمان می‌پذیرند و عدم خروج از آبادان و رعایت جدی بهداشت فردی است. باید دید گروه‌های هدف چقدر به این الزامات اعتقاد دارند و آنها را رعایت می کنند.

منع تردد جدی

موسوی تصریح کرد: فقط با عدم تردد و قطع ارتباطات می‌توانیم جلوی ویروس را بگیریم. اگر کسانی این امر را غیر ممکن می‌دانند بدانند به زودی خود، مرتبطینشان و جامعه را یقینا مبتلا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مصمم هستیم مانع خروج حتی برای غیر آبادانی‌ها هستیم، بیان کرد: برای مناطقی از آبادان منع تردد جدی اعمال خواهد شد به همین دلیل در حال اخذ آمار مبتلایان در مناطق آبادان هستیم.

فرماندار آبادان ادامه داد: نیروی انتظامی و دادستان عمومی و انقلاب با شدت با افرادی که هر مراسمی با هر قیدی با حضور افراد می‌گیرند برخورد قضائی می‌کنند. توزیع برق و آبفا مجازند برق مراسمات را فورا و بدون قید قطع کنند و بگویند این تصمیم فرماندار  آبادان است.

وی یادآور شد: از عشایر محترم و رؤسای محترم عشایر مجدانه می‌خواهم به این مراسمات پایان دهند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌شود نتیجه زحمات دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و نیروی انتظامی و همه مردمی که با حساسیت همکاری می‌کنند را افرادی دیگر غیر مسئولانه به هدر دهند و جامعه را گرفتار سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز