خبرگزاری کار ایران

سلمان زاده در گفتگو با ایلنا:

از دید و بازدیدهای عید خودداری کنید/ لزوم جدیت بیشتر فرمانداران در کنترل مبادی ورودی شهرها

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۴۷۱

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حد الامکان از دید و بازدیدهای عید مخصوصا رفتن به دیدار بزرگترها و افراد دارای بیماری زمینه ای خودداری کنید یا با تجهیزات لازم و بدون روبوسی، مصافحه و رعایت فاصله مطمئن این کار را انجام دهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، شکرالله سلمان‌زاده امروز پنجشنبه ۲۹ اسفندماه در خصوص آخرین آمار شیوع کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان، اظهار کرد: از ابتدای بحران تا کنون ۱۴ هزار ۸۲۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا مراجعه کردند که از این تعداد ۸۰ نفر بستری شده اند.

وی افزود: روز گذشته ۱۹ نفر بستری جدید داشتیم و همچنین ۱۴ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

سلمان زاده تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در حوزه دانشکده علوم‌ پزشکی را ۷۴ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۳۰ نفر از آبادان، ۲۸ نفر از خرمشهر و ۱۶ نفر از آبادان هستند که خوشبختانه ۴۵ نفر از آنها با حال عمومی خوب از  بیمارستان ترخیص شده اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

وی در خصوص آمار فوت شدگان بر اثر کرونا، تصریح کرد: متاسفانه تا کنون ۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند که از این تعداد، سه نفر از آبادان، چهار نفر از خرمشهر و  یک نفر از شادگان بوده است که عمدتا دارای سن بالا یا بیماری زمینه ای بوده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: بارها تصویب و تاکید شده که از ورود مسافرین به استان و شهرهای خوزستان ممانعت شود که امیدوارم فرمانداران با کمک نیروهای مسلح مبادی ورودی را با دقت و جدیت بیشتری کنترل کنند.

وی ضمن تبریک حلول سال جدید، تاکید کرد: حد الامکان از دید و بازدیدهای عید، مخصوصا رفتن به دیدار بزرگترها و افراد دارای بیماری زمینه ای خودداری کنید یا با تجهیزات لازم و بدون روبوسی، مصافحه و رعایت فاصله مطمئن این کار را انجام دهید.

سلمان زاده میزان مشارکت مردم در سامانه سلامت را تنها ۶ درصد عنوان کرد و گفت: مردم باید در سامانه سلامت به آدرس http://salamat.gov.ir شرکت کرده و شرایط سلامت خود را اظهار کنند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز