خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم الحاق زمینی در شرق جاده ویس به منظور ساخت خانه برای حدود ۷۰ خانوار در معرض سیل خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۱۷۶

فرماندار شهرستان باوی گفت: برای جابجایی خانوارهای ساکن در ساحل مُلحه، راهی جز الحاق شرق جاده ویس به طرح جامع شهر ویس وجود ندارد که در حال انجام است و مسئولین در حال پیگیری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا اهواز، منوچهر ورناصری در خصوص خانوارهای در معرض سیل محله مُلحه از توابع شهر ویس که در جریان سیل فروردین ماه سال جاری نیز دچار آبگرفتگی شده بودند، به خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این محله در ساحل رودخانه قرار دارد و در سیل فروردین ماه سال جاری نیز آب تا نزدیکی ورودی این منازل بالا آمد و اکنون نیز بالا آمدن آب در چند روز گذشته برای برخی از منازل که در بستر رودخانه قرار دارند مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: حدود ۱۲ خانوار این محله که خانه های آنها از بستر رودخانه فاصله داشت، و دارای پروانه ساخت بود به کمک بنیاد مسکن شهرستان البرز که در جریان سیل، معین این منطقه بود، درجا سازی شد.

ورناصری تصریح کرد: برای حدود ۷۰ خانوار که در منازل آنها حریم رودخانه قرار داشتند نیز مقرر شد اگر کسی زمینی در شرق جاده ویس را بتواند اهدا کند و این زمین طی مراحل اداری به طرح جامع شهرستان افزوده شود، میتوانیم برای آنها مسکن ساخته و خانه های آنها را که به دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه پروانه ساخت ندارند را جابجا کنیم.

فرماندار شهرستان باوی تاکید کرد: برای جابجایی خانوارهای ساکن در ساحل مُلحه، راهی جز الحاق شرق جاده ویس به طرح جامع شهر ویس وجود ندارد که در حال انجام است و مسئولین در حال پیگیری هستند؛ شخصی قرار است زمین خود را در اختیار دولت قرار بدهد و جزو طرح جامع قرار بگیرد و پس از آن مسکن و شهرسازی و شهرداری نسبت به انتقال زمین به نام افراد اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص به عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، مدیرکل راه و شهر سازی استان و طباطبایی سرپرست معاونت معماری و شهرسازی کمیسیون ماده پنج بارها مراجعه کرده ام؛ اگرچه روند رسیدگی کمی طولانی شد ولی اکنون در حال انجام است و ما نیز پیگیر آن هستیم.

فرماندار شهرستان باوی ادامه داد: بارها نیز در قرارگاه بازسازی مشکلات این محله را مطرح کردیم‌ و قرار بود سازمان آب و برق در پاییز امسال ساحل مُلحه را بستر سازی کند، ولی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است و در جلسه هفته گذشته که در خصوص سیل برگزار شده بود نیز باز هم این مسئله را مطرح کردیم.

ورناصری عنوان کرد: تعمیرات خانه های روستاهای آسیب دیده در جریان سیل کامل انجام شد و روند ساخت ۵۰۰ واحد احداثی نیز با ۷۰ درصد پیشرفت کار در حال انجام است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز