خبرگزاری کار ایران

شریعتی خبر داد:

پاداش 2 میلیاردی برای پزشکان و پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا / کنترل مبادی ورودی و خروجی استان

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۰۹۹

استاندار خوزستان گفت: دو میلیارد تومان پاداش برای مجاهدان، پزشکان، پرستاران و افراد پشتیبانی و خدماتی که به صورت مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا و بیمارستان های کرونایی ارتباط دارند اختصاص داده‌ایم و با نظارت علوم پزشکی پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت استان در خصوص شیوع کرونا پایدار است، اما وضعیت بیماری های ویروسی در حالت پایداری نیز شکننده است و باید مراقب باشیم.

وی افزود: تا کنون ۳۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان داشته ایم که از این تعداد ۴۵ بیمار فوت کرده و ۲۰۴ نفر بهبود و ترخیص شده و حدود ۱۰۸ بیمار نیز بستری هستند.

شریعتی با تاکید بر ادامه جدی کار در خصوص مقابله و کنترل شیوع این بیماری در استان، تصریح کرد: باید با جدیت کار را ادامه دهیم و میان شهرهای با وضعیت قرمز (اهواز، آبادان، اندیمشک و دزفول) و شهرهای پاک فاصله انداخته و ورودی و خروجی آنها را به سختی کنترل کنیم تا هم آلودگی به شهرهای پاک سرایت نکند و هم میزان آلودگی شهرهای در وضعیت قرمز افزایش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه اصناف غیر ضروری باید تعطیل شوند، تاکید کرد: روند مقابله و مبارزه با کرونا ویروس باید بصورت مداوم ادامه داشته باشد و کسی خسته نشود، نباید احساس ضعف کرد و با گذر زمان آماده تر و فعال تر برای حفظ جان شهروندان گام های مؤثری برداریم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در مسیر مقابله با شیوع کرونا در استان، دستگاه های مختلف در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: شهرداری اهواز موظف شد بنرهای حاوی مطالب آموزشی و پیشگیری بیشتری را در سطح شهر نصب کند.

وی روند انجام کار مقابله را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مردم استان دعوت می کنم در سایت ثبت نام کنند و شرایط سلامت خود را اظهار کنند.

شریعتی خبر داد: دو میلیارد تومان پاداش برای مجاهدان، پزشکان، اطبا، پرستاران و افراد پشتیبانی و خدماتی که به صورت مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا و بیمارستان های کرونایی ارتباط دارند اختصاص داده ایم و با نظارت علوم پزشکی پرداخت خواهیم کرد. اگر چه امکان جبران کار بزرگ آنها نیست، اما اینگونه اعلام می کنیم که ما در کنار شما بوده و پشتیبان و دعاگو آنها هستیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مسیرهای راه آهن از اهواز به همه شهرها مسدود است و از درود به اندیمشک را نیز بسته ایم، از تهران نیز تقاضا کردیم حرکت قطار به مقصد یا از مبدا اهواز نیز قطع شود که تا الان به حداقل رسیده اما صفر نشده است؛ سیاست گذاری فرودگاه ها نیز بر سنجش و غربالگری سختگیرانه قرار گرفته و تعداد پروازها از روزی ۹۰‌ پرواز رفت و برگشت به حدود ۸ پرواز رفت و برگشت رسیده، اما صفر نشده است. در مبادی ورودی و خروجی استان نیز سختگیرانه و جدی کنترل می کنیم تا شرایط را به سمت بهبودی پیش ببریم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز