خبرگزاری کار ایران

شریعتی:

افزایش مبتلایان به کرونا هشدار جدی به خوزستانی ها است/در جریان افتتاح کارخانه الکل از ما انتقاد شد که به جا بود 

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۰۸۰

استاندار خوزستان، گفت: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در دو، سه روز گذشته، هشداری جدی برای مردم خوزستان است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز، پنج شنبه ۲۲ اسفند ماه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث بیماری و ویروس است و اصلا شوخی بردار نیست و حتما باید با آن مقابله شود، تعداد بیماران ما در دو،سه روز گذشته نسبت به قبل رشد داشته است و باید نسبت به آن حساسیت بیشتری نشان داد.

وی افزود: درست است که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بحث بیماریابی رشد داشته و همین مساله موجب افزایش آمار شده است ولی این افزایش، هشدار به همه ما و مردم است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تا کنون روند بیماری در استان به خوبی مدیریت شده و وضعیت پایداری داشته است، اما این پایداری شکننده است. در بیماری‌های مسری، سطح پایداری و ناپایداری بسیار نزدیک است و از آنجا که خط مقدم مقابله با این‌ بیماری مردم هستند، از آنها درخواست میکنیم که همچنان جدی تر و ویژه تر به توصیه های مسئولین رسمی گوش فرا دهند.

شریعتی ادامه داد: مردم باید از دوستان، اقوام، و آشنایان خود بخواهند که دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را به صورت جدی رعایت کنند و یکدیگر را تشویق به انجام اقدامات پیشگیرانه نمایند.

وی با بیان اینکه ویروس با کسی شوخی ندارد، تصریح کرد: از فرمانداران شهرستان های خوزستان می‌خواهیم‌ که مسئله را جدیتر بگیرند اگرچه عملکردشان تا کنون خوب بوده اما عالی نبوده است و باید بسیار ویژه تر به آن بپردازند و کارهای غیر ضروری را به تعویق بیاندازند.

شریعتی بیان کرد: مردم باید نوع و شیوه زندگی خود را متناسب با رفتار ویروس برای مقابله با آن تغییر دهند، ما نیز اعمال مدیریت و حاکمیت خود را برای مبارزه با این‌ ویروس اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر تعویق کارهای غیر ضروری، اشاره کرد: چندی پیش در جریان افتتاح خط تولید کارخانه الکل انتقادی از ما شده بود که به جا و درست بود؛ ما اول باید خودمان رفتارمان را اصلاح کنیم، من از کسانیکه تذکر دادند تشکر میکنم. ما نیز باید تا زمان حضور این ویروس در استان برای افتتاحیه و یا حتی کلنگ زنی نیز با حداقل نفرات رفته و از ازدحام جلوگیری کنیم.

استاندار خوزستان تاکید کرد: از مردم درخواست میکنیم حداقل مراجعه به ادارات را داشته باشند و کار خود را به پس از فروکش کردن شیوع این‌ ویروس به تعویق بیاندازند.

شریعتی عنوان کرد: وقتی سازمان بهداشت جهانی این بیماری را پاندمی اعلام می‌کند یعنی همه گیری جهانی و این یعنی همه در معرض این بیماری هستند و باید با آن برخورد جدی کنند. کسانیکه در مقابله با این ویروس جدیت به خرج نمی‌دهند، ممکن است منتقل کننده ویروس به دیگران شوند و ما حق نداریم با بی توجهی موجب آسیب رساندن به دیگران شویم.

وی با بیان اینکه ما در بیمارستان‌های استان با کمبود تجهیزات و امکانات مواجه نیستیم، خاطر نشان کرد: برای مردم نیز به اندازه کافی الکل و دستکش توزیع میکنیم، البته کمی در تامین ماسک با مشکل مواجه هستیم که با اقدامات مختلف در حال تامین آن نیز هستیم.

شریعتی با بیان اینکه مسیر اصلی انتقال این ویروس بیشتر از طریق تماس است، یادآور شد: باز هم از مردم خواهش میکنم جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و به دستورات وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان توجه کنند تا این ویروس را ریشه کن کنیم.

وی اضافه کرد: شهرداران و دستگاه های اجرایی همه موظف هستند بطور کامل در خدمت فرمانداران باشند و فرمانداران نیز با مشورت تخصصی با دانشگاه علوم پزشکی تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند.

استاندار خوزستان در خصوص تعطیلی ادارات نیز گفت: اعلام کردیم که ادارات یک روز در میان به خدمت رسانی بپردازند اما تعدادی از ادارات به این دستور عمل نکردند و بازرسی استانداری به آنها تذکرات لازم را داده است.

وی در پایان گفت: مالیات سال ۹۸ اخذ شده و کشور هم بر پایه مالیات اداره می‌شود، اما چون الان کسبه در سختی هستند سازمان امور مالیاتی باید آنها را مراعات کند تا پس از برطرف شدن مشکل در سال بعد آنچه سهم دولت است اخذ شود و بانک ها نیز استمهال وام ها را در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز