خبرگزاری کار ایران

سلمان زاده به ایلنا خبر داد:

ترخیص نخستین بیمار مبتلا به کرونا / ۱۲ مورد ابتلا قطعی به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۵۶۹

رئیس علوم پزشکی دانشکده آبادان گفت: نخستین فردی که با ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان بستری بود و با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشید، پس از ۱۴ روز با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، شکرالله سلمان زاده امروز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه در خصوص آخرین آمار ابتلا به کرونا ویروس در حوزه دانشکده علوم‌ پزشکی آبادان، اظهار کرد: کل مراجعین از ابتدای کل بحران تاکنون ۱۲۴۸ نفر بوده که ۵۲۱ نفر در بیمارستانها بستری شده و ۴۳۸ نفر نیز ترخیص شدند؛ البته وضعیت و موارد تماس ترخیص شدگان توسط مرکز بهداشت پیگیری می شود.

وی افزود: از ابتدای بحران تاکنون ۱۲ مورد ابتلا قطعی به کرونا ویروس داشتیم که سه نفر از این تعداد فوت کرده اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص شایعه مبنی بر فوت رئیس نظام مهندسی خرمشهر به دلیل ابتلا به کرونا، عنوان کرد: ما ترجیح می دهیم مشخصات افراد متوفی را مطرح نکنیم، اما دیروز یک مورد فوت بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان داشته ایم.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم در این مدت از ادارات و سازمان های دیگر با محوریت فرمانداران استفاده کنیم، در ابتدا ناهماهنگی هایی وجود داشت، اما اکنون هماهنگی ها بیشتر شده و همه پای کار هستند و به وظایف خود عمل می کنند؛ البته گله هایی وجود دارد، اما اکنون زمان طرح آنها نیست امیدواریم با پای کار آمدن همه و بویژه مردم این مشکل را حل کنیم.

سلمان زاده خاطرنشان کرد: مبارزه با این بیماری یک کار فنی و علمی است و نیاز به اطلاعات خیلی دقیقی دارد و مداخلات سایر ادارات حتما باید با هماهنگی وزارت بهداشت باشد، حتی ضد عفونی کردن معابر باید روی اصول علمی انجام شود و آموزش ها مبتی بر اصول علمی باشد مبارزه با یک اپیدمی یک کار اجرایی نیست و واگذاری مسئولیت مبارزه با این ویروس به وزارت بهداشت تصمیم درستی بوده است.

ترخیص نخستین بیمار کرونا بستری در ICU با حال عمومی خوب

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نخستین بیماری که نمونه آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده بود، پس از ۱۴ روز بستری در بخش ICU و در حالیکه با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشید، شب گذشته از بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان، با حال عمومی خوب ترخیص شد.

وی یاد آور شد: پیش از این نیز  دو مورد بیمار مبتلا به کرونا پس از طی دوره درمانی، با بهبودی کامل از این بیمارستان ترخیص شده بودند.

سلمان زاده در خصوص وضعیت کنترل کرونا ویروس در روستاها، عنوان کرد: خوشبختانه در روستاها خانه بهداشت و بهورز مستقر است و سعی کردیم از این ظرفیت برای ارائه آموزش به روستاییان و هماهنگی با دهیاران استفاده کنیم.

هیچ گونه کمبود تجهیزات و وسایل حفاظت شخصی در بیمارستانها وجود ندارد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکید کرد: در مراکز درمانی هیچ کمبود تجهیزات و وسایل حفاظت شخصی نداریم، اینکه برخی همکاران ما گزارشاتی از کمبود تجهیزات مطرح می کنند شاید یک نیاز القایی باشد. در بیمارستان چند نمونه ماسک وجود دارد که در مکان های مختلف با توجه به نیاز استفاده می شود و در برخی قسمت های بیمارستان نیاز به استفاده از ماسک وجود ندارد، برخی فکر می کنند که همه باید ماسک فیلتر دار بزنند که درست نیست، مصرف روزانه ما در حوزه دانشکده علوم پزشکی (سه شهرستان شادگان، خرمشهر و آبادان) ۱۲ هزار عدد است که با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد سعی کردیم تامین کنیم.

تصمیم گیری در مسدود کردن مسیرهای تردد به استانداران واگذار شده است

سلمان زاده در پاسخ به این سوال که بستن مسیرها برای جلوگیری از تردد جزء سیاست گذاری های وزارت بهداشت است؟ عنوان کرد: مسئولیت تصمیم گیری در خصوص مسدود کردن ترددها به استانداران سپرده شده است و من از تصمیم فرمانداران در مسدود کردن ورودی های آبادان و خرمشهر دفاع می کنم؛ چرا که عواقب عدم رعایت این مورد را در شهرستان های گیلان و مازنداران می بینیم.

مردم از منزل خارج نشوند؛ امسال یک سال استثنایی است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در چند قرن اخیر گسترش چنین اپیدمی با سرعت زیاد بی سابقه بوده است، مطرح کرد: ظرفیت بیمارستانها آماده پذیرش بیماران هست، اما اگر مردم رعایت نکرده و ما بصورت انفجاری با افزایش خیلی زیاد بیماران روبرو شویم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. نقش مردم در کنترل اپیدمی ها بسیار تعیین کننده است. اگر مردم رعایت کنند از منزل خارج نشوند ما میتوانیم روند این اپیدمی را مدیریت کنیم، اما متاسفانه شاهد حضور مردم در بازارها و اماکن عمومی هستیم، مردم باید بدانند امسال یک سال استثنایی و ویژه است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز