خبرگزاری کار ایران

ناصری خبر داد:

احداث و ترمیم 180 کیلومتر سیل بند از سوی شرکت توسعه نیشکر

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۵۸۰

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب 180 کیلومتر سیل بند از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی احداث و ترمیم شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر، عبدعلی ناصری در سلسله بازدیدهای مستمر از روند بازسازی، ترمیم و تحکیم سیل بندها در مناطق پیرامونی کشت و صنعت های نیشکر با بیان این مطلب، اظهار داشت: این سیل بندها در حاشیه شرق و غرب رودخانه کارون، حاشیه شرقی و جنوبی رودخانه دز و زهکش خارور و همچنین محدوده تالاب شادگان احداث، ترمیم و مقاوم سازی شده است.

وی افزود: احداث و بازسازی این سیل بندها موجب حفاظت از مناطق روستایی در مقابل سیل های پیش بینی شده خواهد شد و به طبع آن حفاظت از روستاها از طریق سیل بندها، خود مانع ورود سیلاب به زمین های کشت و صنعت های نیشکر می گردد و از بروز خسارت احتمالی ناشی از این حادثه جلوگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: با وقوع سیلاب فروردین ماه سال جاری ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شدند و بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به مزارع نیشکر وارد شد، اما با وجود خسارت های وارد شده به کشت و صنعت ها، وقفه ای در خدمات رسانی به مناطق پیرامونی در احداث و ترمیم سیل بندها ایجاد نشد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همچون گذشته در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و خدمات رسانی به مناطق پیرامون کشت و صنعت های نیشکر پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد: وظیفه داریم شرایط زندگی را برای مردمی که در مجاورت کشت و صنعت های نیشکری سکونت دارند بهبود دهیم و از آنان در شرایط سخت این چنینی حمایت کنیم.

ناصری توجه به مسئولیت های اجتماعی را جزو رئوس برنامه های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دانست و در این خصوص گفت: این شرکت در سیلاب بهمن ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق مختلف بسیج کرد و اکنون نیز مجموعه توسعه نیشکر با تمام توان برای پیشگیری از وقوع سیلاب پیش بینی شده، فعالیت و تلاش می کند.

وی تصریح کرد: این مجموعه بزرگ همزمان با تلاش برای تولید شکر، در قامت یکی از سازمان‎های پیشگام در  کمک رسانی به مردم ظاهر شده و در حال حاضر با اعزام ماشین‎آلات متعدد درترمیم سیل‎بندها، ایمن‎سازی کریدورها و ... در کنار مردم منطقه قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها، سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات استحکام سیل بندها، بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت های کشت و صنعت انجام می شود.

گفتنی است، در سیلاب فروردین ماه ۹۸، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با وجود خسارت های فراوان، با بسیج کلیه نیروها و امکانات خود به کمک ساکنین مناطق اطراف طرح های نیشکر که در محاصره سیل گرفتار شده بودند رفت و خدمات شایانی را به مردم آن منطقه ارائه داد.

به گفته استاندار خوزستان، خدمات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به نحوی بود که این شرکت خود را فدا کرد تا از آسیب به شهرها و روستاهای پیرامونی جلوگیری کند و این اقدام مهم در مقطع زمانی سیلاب، قابل تقدیر است و این شرکت توانست در مجموع گام های مهمی در مهار سیلاب بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز