خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

ابول نژادیان: لزوم خودداری از مسافرت‌های غیر ضروری/ علوی: ماسک ارزش پیشگیری ندارد/ ورناصری: بستری ۴ مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی اهواز

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۶۷

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: تعطیل کردن مدارس و دانشگاه ها موجب افزایش‌مسافرت‌ها به دیگر استانها شده و دربازگشت ممکن است آلودگی وارد استان شود، لذا به مردم توصیه می کنیم از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان امروز دوشنبه ۵ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص کرونا ویروس، اظهار کرد: از زمانیکه این ویروس در کشور چین شیوع پیدا کرد ما نیز در کشور با برقرار کردن وضعیت نارنجی و هشدار باش، اقدام به بررسی مبادی ورودی و افرادی که به این کشور سفر کرده بودند، کردیم.

وی افزود: پس از مشاهده موارد مبتلا به این ویروس در شهر قم، دستور العمل‌های وزارت بهداشت تغییر کرد و اکنون در بالاترین سطح آمادگی قرار داریم.

ابول نژادیان با اشاره به این که بیمارستان رازی اهواز را برای مراجعه موارد مشکوک به کرونا ویروس آماده کرده ایم، تصریح کرد: در شهرستانها نیز پرسنل را آموزش داده و بخش‌هایی را به‌عنوان معین در نظر گرفتیم؛ همچنین در اورژانس پیش بیمارستانی، ۴ آمبولانس با پرسنل آموزش دیده را برای انتقال بیماران‌ مشکوک به این ویروس اختصاص دادیم.

موارد مشکوک با آمبولانس خصوصی منتقل نشوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر اینکه بیماران مشکوک به کرونا ویروس نباید به هیچ وجه با آمبولانس‌های خصوصی منتقل شوند، ادامه داد: اگر آمبولانس‌های خصوصی بیمار مشکوک به این ویروس را منتقل کنند، ابتدا گندزدایی شده و سپس از چرخه فوریت‌های پزشکی تا پایان دوره مبارزه با این ویروس خارج خواهند شد.

وی عنوان کرد: به منظور پیشگیری، برخی درمانگاه ها از جمله درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) را تعطیل و عمل های غیر ضروری را به تعویق انداختیم؛ همچنین تعداد پزشکان را افزایش دادیم تا از تجمع بیماران جلوگیری شود.

ابول نژادیان بیان کرد: در حوزه آموزش، اقدامات آموزشی در فضای مجازی و رسانه ها به منظور آگاهی بخشی به مردم صورت گرفته و راه های پیشگیری به آنها آموزش داده شده است.

وی اشاره کرد: از بیماران مشکوک دو نوع نمونه گرفته می‌شود که یک نمونه آن که تست آنفولانزا است در استان و نمونه دیگر که مربوط به تست کرونا ویروس است به مرکز انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود‌ تا زمانیکه نتیجه آزمایش مشخص نشده بیمار در قرنطینه قرار خواهد داشت.

هیچ‌ مورد ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان مشاهده نشده است

ابول نژادیان با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ مورد از ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان‌ مشاهده نشده است، یادآور شد: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که اخباری را منتشر کنند که از ایجاد اضطراب در مردم جلوگیری کند. جامعه را آرام کرده و اخبار موثق را اعلام کنید و در زمینه آموزش رعایت بهداشت فردی به مردم، با ما همکاری کنید.

وی گفت: تعطیل کردن مدارس و دانشگاه ها موجب افزایش مسافرت ها به دیگر استانها شده و در بازگشت ممکن است آلودگی وارد استان شود، به مردم توصیه می کنیم از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

علائم‌ ظاهری آنفولانزا نوع B با کرونا ویروس مشابه است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: علائم بالینی و ظاهری بیماری آنفولانزا نوع B که اکنون در موج بازگشت آن هستیم با کرونا ویروس مشابه است و ما به منظور رعایت جوانب احتیاط همه علائم را بررسی می کنیم تا هیچ فرد مبتلایی از پایش ما خارج نشود.

ماسک هیچ ارزشی در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس ندارد

در ادامه، سید محمد علوی، مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار کرد: ما عضو سازمان بهداشت جهانی هستیم و موظفیم مقررات را رعایت کنیم؛ اطمینان می‌دهم که هر مورد از ابتلا بر اساس موارد آزمایش شده که مشاهده شود، گزارش خواهیم داد و تابع احساسات و جو سیاسی نخواهیم بود.

وی افزود: تا کنون کیت های تشخیص کرونا ویروس اشتباهاتی داشتند و اکنون با ورود کیت هایی با تشخیص بالا از سازمان بهداشت جهانی پایش ها بهتر صورت می گیرد.

علوی با تاکید بر اینکه ماسک هرگز برای مردم عادی در جریان آنفولانزا و کرونا ویروس بازدارنده نیست، تصریح کرد: ماسک ارزشی در پیشگیری از این بیماری ندارد، چرا که راه های انتقال آن متعدداست؛ انتشار از راه هوا، تماس، اشیاء، اجسام و مواد غذایی در تماس با فرد آلوده و مدفوع از جمله راه های انتقال این ویروس است و این ویروس بر سطوح صاف می‌تواند تا ۹ روز باقی بماند و ایجاد آلودگی کند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: ضرورت استفاده ماسک برای کسانی است که مبتلا هستند و یا علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را دارند و ماسک N95 فقط مخصوص کادرهای درمانی و بخش های ایزوله است.

۱۵۰ تخت در بیمارستان رازی اهواز آماده بستری موارد مشکوک به ویروس کرونا

مهران ورناصری، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز، مطرح کرد: اکنون در آمادگی مناسبی قرار داریم و بیمارستان رازی با ۱۵۰ تخت را برای بستری موارد مشکوک به کرونا آماده کرده ایم. در شهرستانها نیز بخش هایی را برای بستری افراد مبتلا در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه سیستم درمانی استان به صورت یکپارچه آماده هستند، خاطرنشان کرد: بیمارستان های سپاه، بقایی، شرکت نفت، تامین اجتماعی و ارتش برای مقابله با این ویروس اعلام آمادگی کرده اند.

ورناصری همچنین گفت: ۴ نفر مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان رازی بستری هستند که از این تعداد، جواب آزمایش دو نفر از آنها منفی بوده و منتظر جواب آزمایش دو نفر دیگر هستیم.

توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده رایگان به زودی در خوزستان

در این نشست خبری، حسین برزگر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه از امروز صبح توزیع ماسک و مواد ضد عفدنی کننده رایگان در قم انجام‌ شده است، بیان کرد: توزیع ماسک و مواد ضد عفونی به صورت رایگان به زودی در استان خوزستان نیز انجام خواهد شد و شماره تماس ۱۹۰ در خصوص موارد کمبود دارو آماده پاسخگویی به سوالات مردم می‌باشد.

ابول نژادیان: لزوم خودداری از مسافرت‌های غیر ضروری/ علوی: ماسک ارزش پیشگیری ندارد/ ورناصری: بستری ۴ مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی اهواز

ابول نژادیان: لزوم خودداری از مسافرت‌های غیر ضروری/ علوی: ماسک ارزش پیشگیری ندارد/ ورناصری: بستری ۴ مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی اهواز

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز