خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نفت در خوزستان انجام شد؛

رونمایی از دکل حفاری خشکی ساخته‌شده توسط جهاد دانشگاهی/ تولید دکل‌هایی که سربلندی ایران را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۶۵

مراسم رونمایی از دکل‌های حفاری خشکی ساخته‌شده توسط جهاد دانشگاهی مورد نیاز صنعت نفت با حضور وزیر نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه، مراسم رونمایی از دکل‌های حفاری خشکی ساخته‌شده توسط جهاد دانشگاهی مورد نیاز صنعت نفت با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از مدیران وزارت نفت و جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در حال حاضر دانش فنی طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا 3000 اسب بخار با جدیدترین طراحی سازه‌ی دکل حفاری که مطابق با استاندارد API است، توسط جهاددانشگاهی به داخل کشور منتقل و بومی‌سازی شده است؛ هم‌چنین زیرساخت لازم به‌منظور ساخت و بازسازی دکل‌های حفاری خشکی با ظرفیت ساخت دو دکل و بازسازی 2 دکل در سال در استان البرز فراهم شده که می‌تواند در خدمت صنعت حفاری کشور قرار بگیرد.

میزان اشتغال‌زایی این طرح برای 300 نفر به‌صورت مستقیم و 100 نفر غیرمستقیم برای ساخت هر دکل است و میزان صرفه‌جویی ارزی، 50‌ درصد قیمت خرید خارجی در زمان عقد قرارداد است.

برپایی اولین دکل حفاری در منطقه‌ عملیاتی اهواز (میدان منصوری) و انجام تست‌های عملیاتی به‌منظور آغاز عملیات حفاری در سال 1391 زیر نظر متخصصان یک شرکت خارجی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شد و دومین دکل حفاری در کریت‌کمپ اهواز، تست‌های لازم را انجام داده و تحویل شرکت ملی حفاری ایران شده است تا بعد از این مراسم، عملیات حفاری به‌صورت کامل از جمله طراحی، ساخت، مونتاژ و راه‌اندازی توسط جهادگران جهاددانشگاهی انجام شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز